Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Halit
dc.contributor.authorYildiz, Hicran
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:54Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:54Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2020-08-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712206
dc.description.abstractBu çalışmada Bursa'daki bir kamu hastanesinde toplam kalite yönetimi algısının kurum kültürü üzerine etkileri ve bunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde toplam kalite yönetimi ve örgüt kültürü kavramları literatür doğrultusunda incelenmiş; ikinci bölümde çalışma yöntem ve metoduna ilişkin bilgiler ile sosyodemografik özellikleri, iş yaşamına ilişkin özellikleri, toplam kalite yönetimi (TKY) eğitimine ilişkin özellikleri, kurumdaki TKY'ne ilişkin bilgileri içeren genel bilgi formu, TKY Algısı Ölçeği (TKYÖ) ve Örgüt Kültürü Ölçeği (ÖKÖ) aracılığı ile toplanan veriler ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bulgular, güvenilirlik analizleri, sosyodemografik özellikler, toplam kalite yönetimine ilişkin bulgular, örgüt kültürüne ilişkin bulgular, toplam kalite yönetimi ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler olmak üzere dört bölümde tartışılmıştır. Sonuç bölümünde ise, elde edilen bulgular özetlenerek bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kalite, toplam kalite yönetimi, kurum kültürü, sağlık kurumları
dc.description.abstractIn this study, the perception of total quality management in a public hospital in Bursa on the effects of corporate culture and the factors affecting it are examined. The study consists of two parts. In the first section the concepts of total quality management and organizational culture are examined in accordance with the literature; in the second section, the information regarding working methods and the method are presented and the data collected through the general information form containing socio-demographic characteristics, characteristics of business life, properties of total quality management (TQM) training, information on TQM in the institution, TQM Scale (TQMS) and the Organizational Culture Scale (OCS) and the findings obtained are given. Results, reliability analysis, socio-demographic characteristics, the findings on total quality management, the findings on organizational culture, the relationship between total quality management and organizational culture are discussed in a total of four sections are discussed. In the conclusion, the findings are summarized and recommendations are suggested in accordance with these results.Key Words: quality, total quality management, organizational culture, health organizationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi algısının kurum kültürü üzerine etkileri: Sağlık sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeThe perception of total quality management on the effects of organizational culture: A study in the health sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-04
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate culture
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.identifier.yokid404904
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303988
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess