Show simple item record

dc.contributor.advisorMakal, Oğuz
dc.contributor.authorGökçek, Yusuf Ziya
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:53Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:53Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712203
dc.description.abstractAfrika sineması, dünya sinema tarihi açısından farklı bir yerde durmaktadır. Bu farkın kökenleri 1960'larda oluşmaya başlayan sömürgecilikten kurtulma sürecinden ve aykırı sinema hareketlerinden kaynaklanmaktadır. Bu tez çalışması Afrikalı yönetmenlerin yapıtlarındaki kolonyal dönem mirasının etkisi ve buna bağlı olarak direniş biçimlerinin de tepkisel üretimi irdelemektedir. Afrika sineması toplumsal tabanlı bir sinemadır. Sömürülen geçmişi, göç olgusu, azgelişmişliği, bağımsızlık mücadeleleri, diktatörlükler ve toplumsal baskılar gibi toplumsal hayatı etkileyen faktörler Afrika sinemasının yönünü çizmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, kolonyal dönemdeki batılı ülkelerin sömürgeci idare şekillerine karşı farklı tarzda başkaldırıları barındıran Afrika sinemasının önemli yönetmenlerinin yapıtları kronolojik olarak işlenmiştir. Çalışmanın sonucunda Afrika sinemasında kolonyal ile postkolonyal dönem arasında kültürel, politik ve tarihsel bir ilişkinin varlığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractWith respect to world cinema history, African cinema has a different place. Source of this differency roots in the decolonisation process and movements for oppositional cinema which started in 1960s. This study scrutinizes reproduction of colonial period heritages and arising of resistance styles in a reaksioner way in films of African directors. African cinema is a community based. The factors that affect social life such as colonial pass, immigration phenomenon, underdevelopment, struggles foe independency, dictatorates and social oppression have modified the way of African cinema. This study chronologically discuss the films of significant directors from African cinema in which have various oppositions against colonial policies of Western countries. The study concludes that there is an important cultural, political and historical relation between colonial and postcolonial area in regard to African cinema.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePostkolonyal Afrika sineması
dc.title.alternativePostcolonial African cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmCinema history
dc.subject.ytmAfrica
dc.subject.ytmAfrican countries
dc.subject.ytmPostcolonialism
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid406249
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303990
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineSinema Televizyon Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess