Postkolonyal Afrika sineması
dc.contributor.advisor | Makal, Oğuz | |
dc.contributor.author | Gökçek, Yusuf Ziya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:50:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:50:53Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712203 | |
dc.description.abstract | Afrika sineması, dünya sinema tarihi açısından farklı bir yerde durmaktadır. Bu farkın kökenleri 1960'larda oluşmaya başlayan sömürgecilikten kurtulma sürecinden ve aykırı sinema hareketlerinden kaynaklanmaktadır. Bu tez çalışması Afrikalı yönetmenlerin yapıtlarındaki kolonyal dönem mirasının etkisi ve buna bağlı olarak direniş biçimlerinin de tepkisel üretimi irdelemektedir. Afrika sineması toplumsal tabanlı bir sinemadır. Sömürülen geçmişi, göç olgusu, azgelişmişliği, bağımsızlık mücadeleleri, diktatörlükler ve toplumsal baskılar gibi toplumsal hayatı etkileyen faktörler Afrika sinemasının yönünü çizmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, kolonyal dönemdeki batılı ülkelerin sömürgeci idare şekillerine karşı farklı tarzda başkaldırıları barındıran Afrika sinemasının önemli yönetmenlerinin yapıtları kronolojik olarak işlenmiştir. Çalışmanın sonucunda Afrika sinemasında kolonyal ile postkolonyal dönem arasında kültürel, politik ve tarihsel bir ilişkinin varlığı gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | With respect to world cinema history, African cinema has a different place. Source of this differency roots in the decolonisation process and movements for oppositional cinema which started in 1960s. This study scrutinizes reproduction of colonial period heritages and arising of resistance styles in a reaksioner way in films of African directors. African cinema is a community based. The factors that affect social life such as colonial pass, immigration phenomenon, underdevelopment, struggles foe independency, dictatorates and social oppression have modified the way of African cinema. This study chronologically discuss the films of significant directors from African cinema in which have various oppositions against colonial policies of Western countries. The study concludes that there is an important cultural, political and historical relation between colonial and postcolonial area in regard to African cinema. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Postkolonyal Afrika sineması | |
dc.title.alternative | Postcolonial African cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema history | |
dc.subject.ytm | Africa | |
dc.subject.ytm | African countries | |
dc.subject.ytm | Postcolonialism | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 406249 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303990 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Televizyon Sanat Dalı |