Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Mehmet Fikret
dc.contributor.authorAkkaya, Ercan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712190
dc.description.abstractÖzel sağlık kurumlarında halkla ilişkiler, adlı bu çalışmayı yapmaktaki amacımız; Ülkemizde giderek artan sağlık alanında özelleştirme uygulamaları, bir yandan da yoğun bir rekabet ortamı oluşmasına neden olmaktadır. Bu ortam ister istemez söz konusu kurumların en temel muhatapları olan müracaatçılarına (sağlık hizmeti talep edenlerine) daha duyarlı bir biçimde yaklaşmasını gerektirmektedir. Bu duyarlılığın kurumsal görünümü halkla ilişkiler departmanı şeklinde karşımıza çıkar. Amaç bu süreci betimlemektir. İstanbul örneğinde özel sağlık kurumları bakımından halkla ilişkiler departmanının fonksiyonunu belirlemek hedeflenmiştir.Bu çalışmada öncelikle ülkemizde özel sağlık kuruluşlarının ortaya çıkış süreci ve bu kuruluşların ortaya çıkışındaki hukuki süreç ele alınmıştır. Ülkemizde sağlık kuruluşlarının hali hazır yapısı ve yapı içerisindeki halkla ilişkiler departmanının konusu ve fonksiyonu bu çalışma da ele alınmıştır.Sonuç olarak, hastaneler örgüt yapısı itibariyle diğer kurumlardan büyük farklılıklar taşımakta, hedef kitlesi, sağlık konusu göz önünde bulundurulduğunda çok daha fazla ilgi bekleyen gruplardan oluşmaktadır. Bu çerçevede de söz konusu kitlelere ulaşmak ve onlarda istenilen değişiklikleri yaratmak diğer kurumlara oranla çok daha fazla çaba gerektirmektedir. Hastanelerdeki ve toplumdaki bireylere ulaşabilmek, onlarla bütünleşebilmek bunun sonucunda da olumlu bir imaj yaratabilmek planlı iletişim çalışmaları ile mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda hastanelerde halkla ilişkiler birimleri önemli bir yere sahiptir.
dc.description.abstractOur aim in doing this work that is called public relations in private health institutions is; the increasing privatization of health in our country, and on the other hand leads to an intense competitive environment.This media is necessarily requires a more sensitive manner for most fundamental institutions of their counterparts (health service demanders). This sensitivity is seen as a corporate view of the public relations department. The aim is to summarize the process. Istanbul is the sample in the case of private health institutions is to determine the function of public relations department.In this study, first, our process of emergence of private health institutions and the legal process of emergence of these organizations are discussed. State of health institutions in our country, the public relations department of the stock structure and the structure and function are discussed in this study. As a result, hospitals bear the major differences from other institutions as organizational structure, target audience, considering the subject of health care consists of much more interest groups in the waiting. In this context to reach the masses and create the desired changes in them requires more effort than in other institutions. Access to individuals in hospitals and in society, as a result integrating them and create a positive image is possible with a planned communication activities. In this context, public relations units has an important place in hospitals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel sağlık kurumlarında halkla ilişkiler
dc.title.alternativePublic relation in private health institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid413941
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306520
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess