Görme engellilere yönelik bilgisayar eğitimi veren etkileşimli bir web sitesi uygulaması
dc.contributor.advisor | Sarıkartal, Zekiye | |
dc.contributor.author | Eskinazi, Sezin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:50:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:50:48Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712180 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin hızla gelişerek, bilgiye erişimin kolaylaştığı düşünüldüğünde tüm bireylerin fiziksel ya da zihinsel engel, 65 yaş sınırı ve internet hızının yavaşlığı gibi engelleri gözetmeksizin internetteki bilgiye erişiminin sağlanması gerekmektedir. Bu hedef, engelli bireylerin teknoloji ve bilgisayar okuryazarlığı konusunda eğitimlerinin yaygınlaştırılması ve internet altyapısının engellilerin kullandığı destek teknolojilere uygun olarak hazırlanmasıyla mümkün olacaktır.Literatür incelendiğinde bilgisayar okuryazarı görme engelli öğrencilerin bilişim teknolojileri sayesinde öğrenme faaliyetlerini bağımsız olarak sürdürebildikleri görülmektedir (Abner & Lahm, 2002, s. 100).Uluslar arası yapılan birçok araştırma sonucunda evrensel bağlamda internet sitelerinin altyapısında kullanılacak ?erişilebilirlik standartları? belirlenmiştir. Bu standartlar göz önünde bulundurularak hazırlanan olan internet siteleri hiçbir engel gözetmeksizin tüm bireylerin erişimine açıktır.Bu çalışmanın amacı ?evrensel tasarım? ilkeleri göz önünde bulundurularak, görme engelli bireylerin bilgisayar okuryazarlığı eğitiminin yaygınlaştırılması amacıyla bilgisayar dersleri içeren ?erişilebilir? bir internet sitesinin hazırlanmasıdır. | |
dc.description.abstract | Considering the rapid development in techonology which enabled accessing any information easily, every person should be provided with having equal access to web-based information regardless of any physical, mental or developmental disabilities, 65 age limit or slow internet speed. This aim will be realized when the related techology and computer education is generalized among the impaired people and when the configuration of the infrastructure of the internet is convenient with the improved supportive technologies for the handicapped.According to literature, visually-impaired students, yet computer literate, are independently able to continue their educational activities by the help of information technologies (Abner & Lahm, 2002, s. 100).The ?accessibility standards? has been modified internationally after various studies in regards to the universal internet infrastructure. The web sites prepared conveniently to these standards can easily be accessible to every people regardless of any difficulty.The purpose of this thesis, with `universal design? principles in mind, is to prepare an accessible web site that promotes the computer education of the individuals who are visually or physically impaired. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Görme engellilere yönelik bilgisayar eğitimi veren etkileşimli bir web sitesi uygulaması | |
dc.title.alternative | An interactive website designed for the purpose of developing the abilities to use computer for visually impaired people | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Computer lesson | |
dc.subject.ytm | Computer education | |
dc.subject.ytm | Web sites | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.identifier.yokid | 416702 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306519 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | İletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı |