Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkartal, Zekiye
dc.contributor.authorEskinazi, Sezin
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:48Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712180
dc.description.abstractTeknolojinin hızla gelişerek, bilgiye erişimin kolaylaştığı düşünüldüğünde tüm bireylerin fiziksel ya da zihinsel engel, 65 yaş sınırı ve internet hızının yavaşlığı gibi engelleri gözetmeksizin internetteki bilgiye erişiminin sağlanması gerekmektedir. Bu hedef, engelli bireylerin teknoloji ve bilgisayar okuryazarlığı konusunda eğitimlerinin yaygınlaştırılması ve internet altyapısının engellilerin kullandığı destek teknolojilere uygun olarak hazırlanmasıyla mümkün olacaktır.Literatür incelendiğinde bilgisayar okuryazarı görme engelli öğrencilerin bilişim teknolojileri sayesinde öğrenme faaliyetlerini bağımsız olarak sürdürebildikleri görülmektedir (Abner & Lahm, 2002, s. 100).Uluslar arası yapılan birçok araştırma sonucunda evrensel bağlamda internet sitelerinin altyapısında kullanılacak ?erişilebilirlik standartları? belirlenmiştir. Bu standartlar göz önünde bulundurularak hazırlanan olan internet siteleri hiçbir engel gözetmeksizin tüm bireylerin erişimine açıktır.Bu çalışmanın amacı ?evrensel tasarım? ilkeleri göz önünde bulundurularak, görme engelli bireylerin bilgisayar okuryazarlığı eğitiminin yaygınlaştırılması amacıyla bilgisayar dersleri içeren ?erişilebilir? bir internet sitesinin hazırlanmasıdır.
dc.description.abstractConsidering the rapid development in techonology which enabled accessing any information easily, every person should be provided with having equal access to web-based information regardless of any physical, mental or developmental disabilities, 65 age limit or slow internet speed. This aim will be realized when the related techology and computer education is generalized among the impaired people and when the configuration of the infrastructure of the internet is convenient with the improved supportive technologies for the handicapped.According to literature, visually-impaired students, yet computer literate, are independently able to continue their educational activities by the help of information technologies (Abner & Lahm, 2002, s. 100).The ?accessibility standards? has been modified internationally after various studies in regards to the universal internet infrastructure. The web sites prepared conveniently to these standards can easily be accessible to every people regardless of any difficulty.The purpose of this thesis, with `universal design? principles in mind, is to prepare an accessible web site that promotes the computer education of the individuals who are visually or physically impaired.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleGörme engellilere yönelik bilgisayar eğitimi veren etkileşimli bir web sitesi uygulaması
dc.title.alternativeAn interactive website designed for the purpose of developing the abilities to use computer for visually impaired people
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim ve Tasarım Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmVisually impaired
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmComputer lesson
dc.subject.ytmComputer education
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmInteractive teaching techniques
dc.identifier.yokid416702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306519
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess