Denizcilik işletmelerinde lojistik yönetimi ve Türkiye uygulaması
dc.contributor.advisor | Orhan, Osman Zekayi | |
dc.contributor.author | Akarçay, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:50:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:50:45Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712166 | |
dc.description.abstract | Değişen dünya koşullarında bütün firmalar kar etmek zorundadırlar. Bu yarışta tüm firmalar fark yaratarak müşterilerin dikkatini çekmek durumundadırlar. Maliyetleri asgari düzeye indirmek şarttır. Lojistik firmaları da maliyetleri aşağı çekebilmenin yollarını aramaktadır. Lojistik firmaları müşteri tatminine odaklanmıştır. Fakat burada en önemli sorun güven sorunudur. Maliyetlerin azaltılması müşteri memnuniyetini artıracaktır. Özellikle ülkemizde küçük ve orta boy işletmelere dış ticarette konsolide taşımacılık, ortak depolama, stok yönetimi gibi operasyonal desteklerin sağlanması gerekmektedir. Türkiye'de lojistik sektörünün önemi 1990lı yıllardan itibaren anlaşılmaya başlanmıştır. Taşıma güzergahı ve taşıma türü bazında dış ticaret dengelenmeli boş araç dönüşü ve boş kap nakli en aza indirilmelidir.Komşu ülkeler ile olan ticarete gereken önem verilmelidir. Özellikle son yıllarda iç karışıklıkların ve harplerin yıprattığı Kuzey Afrika ülkeleri ile gerekli temaslar sağlanmalı bu ülkelerin serbestleştirme ve altyapı çalışmalarına destek olunmalıdır. Ayrıca ortak şirketler teşvik edilerek böylece lojistik entegrasyonlar sağlanmalıdır. Dış ülkelerde ihracatçı birlikleri yolu ile depolama ve lojistik tesisler kurularak maliyetler asgari düzeye çekilmelidir. Şirket birleşmelerine önem verilmeli ve yatırımlar yolu ile ölçek büyütmeler mutlaka desteklenmelidir. Bunun dışında ülkemizde sürekli bir kanayan yara durumunda olan kayıt dışı ekonominin önüne geçilmeli ve haksız rekabet önlenmelidir.Türkiye'de yurtiçi taşımacılığın %94'ünün kara yolu ile yapılması maliyetleri en üst düzeye ulaştırmaktadır. Bu açıdan bakıldığında taşımacılığın deniz ve demir yolu ile yapılması için gerekli olan önlemler alınmalıdır. | |
dc.description.abstract | All companies have to profit in a changing world. All companies are obliged to draw the attention of customers by creating a difference in this race. To minimize costs is essential. Logistics companies looking for ways to lower the costs. Logistics companies focused on customer satisfaction. But the most important issue here is a matter of trust. Reducing costs, improve customer satisfaction. Operational support such as consolidated transportation, public warehousing, and inventory management must be provided in foreign trade to especially small and medium-sized enterprises in our country. The importance of the logistics sector in Turkey began to be understood since the early 1990s. Transportation route and type of transportation be balanced on the basis of foreign trade and rotation of empty vehicles and transport of empty containers should be minimized.Trading with neighboring countries should be given due importance. Especially in recent years, necessary communication should be established with the North African countries which are to weaken by internal turmoil and wars and these countries? should be supported in liberalization and the work of infrastructure. In addition, by encouraging joint companies, logistics integration should be provided. In foreign countries through the associations of exporters, storage and logistics facilities should be established and the costs should be minimized. Mergers should be given importance and through investments, upgrades to the scale must be supported. In addition, informal economy a bleeding wound in our country should be prevented and unfair competition should be avoided.In Turkey, domestic transportation by road is 94% and this increases the costs at highest level. From this perspective, action must be taken for the transportation to be made through marine and rail. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Denizcilik işletmelerinde lojistik yönetimi ve Türkiye uygulaması | |
dc.title.alternative | Logistics management in maritime enterprices and Turkey practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Logistics | |
dc.subject.ytm | Businesses | |
dc.subject.ytm | Maritime sector | |
dc.subject.ytm | Maritime business | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Logistic management | |
dc.identifier.yokid | 418996 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306559 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |