Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorÇeken, Nilüfer
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:36Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712126
dc.description.abstractTürkiye'de yükseköğretimin gelişmesi ve değişmesi günümüzde önemli bir yere sahiptir. Ülkelerin nitelikli insan gücü yetiştirmesinde önemli örgün eğitim olarak yükseköğretim söylenebilir. Bu yönü ile Türkiye'de yükseköğretimin gelişimi Cumhuriyet öncesi dönemden günümüze kadar farklılıklar göstermiştir. 1981'de üniversitelerin yönetiminin tek bir çatı altında toplanması ile başlayan yeni bir süreç oluşmuştur. Bu sürecin içerisinde üniversiteler Devlet Üniversiteleri ve Vakıf Üniversiteleri şeklinde bir ayrıma tabi tutulmuştur. Türk Yükseköğretiminde anlam ve amaç eğitim hizmetinin doğru, günün şartlarına uygun, bilimsel araştırmalara açık nesillerin yetiştirilmesine yöneliktir. Türk Yükseköğretiminin kitlelere doğru bir şekilde ulaştırılabilmesi ve anlatılabilmesi için eğitim pazarlamasını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik anket uygulaması 205 Devlet ve Vakıf Üniversitesi yöneticisine yapılmıştır. Amacı daha iyi eğitim hizmetleri pazarlaması sunabilmektir.Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Hizmet Pazarlaması, Yükseköğretim, Eğitim Pazarlaması, Eğitim Hizmetleri Pazarlaması
dc.description.abstractToday, development and change of higher education has an important place in Turkey. Higher education is the most important formal education system to educate the qualified manpower in the countries. In this regard of the development of the higher education in Turkey has shown differences before the Republic Era to the present day. A new process begins with the gathering of the universities? administration under an umbrella. In this process, universities are discriminated as State Universities and Private Universities. The meaning and the purpose of the education system in Turkey is to bring up new generations with correctly, comply with the requirements of the day, open to scientific research. A survey was made to 205 administrators of state and private universities to determine the affects of education marketing for explaining and reaching correctly of Turkish Higher Education to the target groups. The purpose of the survey is to provide the better education services marketing.Key Words: Marketing, Service Marketing, Higher Education, Educational Marketing, Education Service Marketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretimde eğitim pazarlamasını etkileyen faktörler: Devlet ve Vakıf Üniversitelerine yönelik eğitim pazarlaması anket uygulaması
dc.title.alternativeAffecting factors of education marketing in higher education: Survey on education marketing in State and Private Universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation marketing
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education system
dc.subject.ytmHigher education policies
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.identifier.yokid439206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325234
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess