Show simple item record

dc.contributor.advisorAtlı, Betül
dc.contributor.authorAta, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:34Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:34Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712116
dc.description.abstractBu çalışmada 2010-2012 yılları arasında Türkiye'de İstanbul'un Göztepe, Taksim ve Florya semtlerinde yaşayan alım gücü yüksek gençler arasında yapılan anket sonuçlarına dayanarak, 16-24 yaş arası gençlerin kıyafet seçiminde etkili olan psikolojik ve sosyolojik faktörler analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda örneklem grubundan yola çıkarak alım gücü yüksek 16-24 yaş grubuna giren gençlerin kıyafet seçimine etki eden faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerin öncelik dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır. İlave olarak lise ve üniversitede okuyan öğrencilerin alışveriş ve moda ile ilgili düşünceleri arasındaki farklar da incelenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda öncelikle 16-24 yaş arası gençlere uygulanan bir anket oluşturulmuştur. Örneklem grubunda yer alan gençler tarafından anket sorularına verilen cevaplar paralelinde, anılan yaş aralığındaki gençlerin kıyafet seçimlerine etki eden faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada ölçekler aracılığıyla toplanan verilerin analizi SPSS V16.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda verilerin analizinde parametrik olmayan Ki Kar , Mann Whitney U, yöntemleri kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the psychological and sociological factors which influence the choice outfit of young people who has high purchasing power and are living in Goztepe, Taksim and Florya district of Istanbul in TURKEY and the aged 16-24 years, are tried to be analyzed. Based on this context, the factors affecting the the sample group of young people within the 16-24 age group?s choice of clothes and the degrees of priority to these factors are tried to be clarified. In addition to these information, the differences between high school and university students in shopping and fashion-related thoughts is evaluated. In this context, a survey,carried out primarily to young people aged 16-24 years, was prepared. According to the survey question responses, the factors that influence clothing choices of this he sample group of young people is tried to determine.Scales through the analysis of data collected by the research program carried out using SPSS V16.0. The results obtained are in line with the non-parametric data analysis, Chi Snow, Mann-Whitney U, the methods used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.title16-24 yaş arası dönemde gençlerin kıyafet seçiminde psikolojik ve sosyolojik etkenler
dc.title.alternativeThe psychological and sociologal factors in the choice of clothing in the period of 16-24 age
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmSociology
dc.subject.ytmDressing preference
dc.subject.ytmClothes
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmFashion sociology
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmYouth
dc.subject.ytmt-degisns
dc.identifier.yokid436483
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325239
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess