Show simple item record

dc.contributor.advisorFirlar, Talat
dc.contributor.authorÜneş, Yeşim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:05Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:05Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711981
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; hastane çalışanlarının, sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin memnuniyetleri üzerindeki etkileri belirlemektir. Ayrıca hastane çalışanlarının tanımlayıcı özeliklerine göre, sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara, dönüşüme yönelik verilen hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin ve memnuniyet düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını da incelemektir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2012 yılı Aralık ayında, Ayvalık Devlet Hastanesi ve Edremit Devlet Hastanesinde görev yapan 260 hastane çalışanına uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılanların tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Çalışanların tanımlayıcı özelliklerine göre sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara, dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin ve memnuniyet düzeylerinin farklılaşmasının incelenmesinde t testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır. Çalışanların sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitim ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesinde Korelasyon analizinden, sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin, memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesinde ise Regrasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; hastane çalışanlarının SDP sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik verilen hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin içsel tatmin, dışsal tatmin ve genel tatmin düzeylerini pozitif olarak etkilediği belirlenmiştir. Diğer bir ifade ile SDP sonrası yapılan uygulamalara ve dönüşüme yönelik verilen hizmetiçi eğitimler, çalışanların memnuniyet düzeylerini artırmıştır. Araştırmada ayrıca çalışanların tanımlayıcı özelliklerine göre, dönüşüme yönelik hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinde farklılaşmalar olduğu, sağlıkta dönüşüm projesi sonrası yapılan uygulamalara ve memnuniyet düzeylerinin ise tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study, hospital staff, health transformation project ideas about the post-service training for the transformation of practices and to determine their impact on satisfaction. In addition to the peculiarities of the hospital staff, identifying, for health applications made after the conversion project, given to recycling in-service training to examine the opinions and satisfaction level vary. A questionnaire developed for the purpose, in April of 2013, Edremit Ayvalik State Hospital and State Hospital, 260 health care workers who work performed. The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 17.0 statistical software. Descriptive statistics of frequency and percentage of those surveyed to determine the properties, applications made after the conversion project and the transformation of health-service training for the mean and standard deviation for the views and statistics have been used to determine satisfaction levels. According to the descriptive characteristics of the applications made after the employee health transformation project, the transformation-service training for the study of differentiation of the opinions and satisfaction levels of t-test, one-way ANOVA and Tukey tests used. Employee health transformation project with post-service training for the transformation of practices and correlation analysis to examine the relationships between the levels of satisfaction, health-service training for the conversion and transformation of applications made after the project views, regression analysis, have been used in the study of the effects on levels of satisfaction. The result of research carried out after the hospital staff, the SDP-service training given to recycling practices and ideas about the intrinsic satisfaction, extrinsic satisfaction and overall satisfaction levels were positively affected. In other words, the SDP applications made after the inservice training and transformation, increased levels of employee satisfaction. The study also descriptive characteristics of employees, according to the observations on the differences in service training for transformation, health, and satisfaction levels of the applications after the conversion project is differentiated according to descriptive characteristics were determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlıkta dönüşüm projesi kapsamında yapılan uygulamaların çalışan memnuniyeti üzerindeki etkisi: Ayvalık Devlet Hastanesi ve Edremit Devlet Hastanesi örneği
dc.title.alternativeHealth transformation project impact on employee satisfaction with applications: Ayvalık State Hospital and Edremit State Hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmHealth Transformation Program
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmState hospitals
dc.identifier.yokid10015863
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344358
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess