Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, Gökhan
dc.contributor.authorEren Aksoy, Seval
dc.date.accessioned2021-05-09T09:49:36Z
dc.date.available2021-05-09T09:49:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711842
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, Türkiye'de aylık olarak yayınlanan dergi içi reklam tasarımlarında kullanılan tipografik ve görsel unsurların birbirleriyle oluşturdukları etkileşim alanları açıklanmıştır. Etkileşimde olan bu unsurların birbirleriyle olan uyumu yine tasarımın temel ilkeleri göz önüne alınarak analiz edilmiştir. Bu analiz yapılırken Türkiye'de aylık olarak yayınlanan 9 adet dergi rastgele seçilmiş ve içindeki reklamların analizleri yapılmıştır. Analiz yapılırken, grafiksel analiz formu kullanılmıştır. Bu form görsel bütünlüğün sağlamasında önemli olduğu düşünülen ve tasarımın temel ilkelerinden olan denge, görsel hiyerarşi, oran orantı, vurgu, bütünlük, devamlılık, şekil zemin ilişkisi ve ritim gibi ilkelerden oluşturulmuştur. Grafiksel verilerin analizi, nitel araştırma yöntemine uygun olarak yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda elde edilen bilgiler doğrultusunda tasarımlarda kullanılan görsellerin dikkat çekici olduğu ve konuyla bağlantılı olduğu saptanmıştır. Görsellerin kullanımında başarı sağlanmıştır. Analiz edilen dergi reklamlarındaki başlıklarda büyük puntolar kullanılmıştır. Bu kullanım başlıkların kolay okunmasını sağlamıştır. Şekil zemin ilişkisi doğrultusunda kullanılan başlıklar zıtlık oluşturarak kendisini kolayca okutmayı başarmıştır. Bazı başlıklarda ise şekil zemin ilişkisindeki zıtlık ilkesi kullanılmadığından yazının okunması zorlaşmıştır. Gereğinden fazla bilgi vermek istenilen reklamlarda ise uzun metinlere ihtiyaç duyulduğu için küçük puntolu yazılar kullanılmıştır. Bu kullanım okuma kolaylığını olumsuz yönde etkilemiştir. Bu analizler yapılırken bir takım sonuçlara varılmıştır. Varılan en temel sonuç tipografi derslerine verilmesi gereken önemin arttırılmasıdır.Anahtar Kelimeler: Tipografi, reklam, tasarım ilkeleri
dc.description.abstractIn this study the interaction space which typographic and visual elements used in advertisement designs in monthly magazines in Turkey form with each other is explained. The coherence of these elements in interaction is also analyzed considering the guiding principles of design. In this analysis 9 magazines that are published in Turkey monthly are picked randomly and the advertisements within are examined. While analyzing, graphical analysis form is used. This form comprises basic principles of design that are considered to be of great importance to ensure visual integrity such as balance, visual hierarchy, proportion, emphasis, integrity, persistence, figure ground relationship and rhythm. The analysis of graphical data is conducted in accordance with the qualitative research method.With the information resulting from the research, it is indicated that the visuals used in designs are striking and related to the subject. The use of the visuals is appropriately achieved. The headlines of the analyzed magazine advertisements are written in big font sizes. This use enables an easy reading of the headlines. The headlines formed in accordance with the figure ground relationship create an opposition and thus provide an effortless reading as well. Nevertheless, since some headlines do not make use of the opposition in the figure ground relationship, the reading of the text demands a lot of effort. In such advertisements that give more information than needed and thus compose of longer texts small font sizes are used. This use affects the easy reading of the text adversely. Conducting these analysis, this study comes to a set of conclusions. The most essential conclusion is that much more importance should be given to typography courses. Key Words: Typography, advertisement, principles of design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleDergi içi reklam tasarımlarında kullanılan görseller ile tipografik öğelerin uyumu ve bu uyumun tasarımın temel ilkelerinden yararlanılarak analizinin yapılması
dc.title.alternativeThe coherence of visual and typograpic elements which are used in advertisment design of monthly magazines ant the analysis of this coherence benefitting from the pirinciples of design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmTypography
dc.identifier.yokid10027292
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365760
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess