Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Mehmet Fikret
dc.contributor.authorKiliç, Melek
dc.date.accessioned2021-05-09T09:49:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:49:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711680
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; Sağlık kurumlarında hasta ile sağlık personeli iletişimi nasıl kurulduğu incelenerek, sağlık personeli iletişimi kurumun imajını, kurum lehine olumlu ya da olumsuz çıkacak sonuçları incelemektedir. Bu amaçla çalışma üç bölüm halinde planlanmış, birinci bölümde iletişimin tanımı ve bilgilerine yer verilmiş, ikinci bölümde sağlık kurumlarında hasta ve sağlık personeli iletişimi incelenmiş ve üçüncü bölümde hasta hakları ve mesleki etik incelenmiştir. Bu çalışmada tarihçi metod ve buna bağlı olarak kaynak taraması tekniğinden yararlanılmıştır. Ancak, çalışmanın sağlık kurumlarında hasta ile sağlık personeli iletişimi incelendiği bölümlerde, mesleki bilgi, deneyim ve gözlemlere de yer verilerek istifade edilmiştir. Çalışmada, iletişimin kavramı, öğeleri, türleri, kanalları ve araçlarına yer verilmiş olup, kurumsal iletişim ve sağlık kurumlarında hasta ile sağlık personeli arasındaki iletişimi, hasta hakları ve mesleki etik olmak üzere üç başlık altında incelenmiştir. Kurumlarda iletişim sistematik olarak çalışma düzenini belirler ve hiyerarşik yapıda inceler. Sağlık kurumlarında iletişim, sağlık personeli ile hasta arasındaki etkileşiminin yanında hasta hakları ve mesleki etik bulunmaktadır. Sağlık kurumlarında, sağlık personelinin iletişim becerileri hedeflenen düzeyde hizmet sunum kalitesini belirlemektedir. Sağlık kurumlarında iletişim kavramı tüm içeriği ile genel olarak sağlık personeli ile hasta arasındaki iletişim incelenmiş, hasta-sağlık personelinin iletişim düzeyinin sağlık hizmetini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of study; How communication has been established with health care providers and patients in health institutions is being examined and the effects of this communication on institution's image and the likely of positive or negative results over the institution are being analyzed. For this purpose, this study planned in three parts. In the first part, the description of communication and information about it is given. In the second part, communication between the health care providers and patients in health institutions. In the third part, patient rights and professional ethics are explored. In this study, the historian methods and literature review technique were utilized accordingly. However, Professional knowledge, experience and observations are being stated in the part of the study in which the communication between the patients and medical staffs is examined.In this study, the concept of communication, elements, types, channels and tools is pointed out and it is examined under three parts as corporate communications, health care institutions and communication between the health care providers and patients. The communication in the institutions determines the working order by systematically and examines in hierarchical manner. The communication in health institutions, besides the interaction between health care providers and patient, includes patient rights and professional ethics. In the health institutions, the communication skills of the health personnel determine the quality of the service provided at the targeted level. The concept of the communication in the health.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık kurumlarında iletişim: Hasta-sağlık personeli iletişimi
dc.title.alternativeCommunication in health institutions: The patient-health personnel communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPatient rights
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmHealth services
dc.identifier.yokid10050367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371253
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess