Show simple item record

dc.contributor.advisorKazan, Halim
dc.contributor.authorTöre, Emel
dc.date.accessioned2021-05-09T09:48:56Z
dc.date.available2021-05-09T09:48:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711646
dc.description.abstractBu çalışmada, bankacılık örnekleminden gidilerek, hizmet sektöründe performans değerlendirme sistemi, sistemin özellikleri ve çalışanların motivasyonu üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada İstanbul ili Göktürk İlçesi'nde bulunan 159 banka çalışanı üzerinde anket uygulaması yapılarak, çalışanların performans değerlendirmeleri, performans değerlendirme kriterleri ve performans değerlendirme sistemlerine olan güvenleri incelenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre çalışanlar genel olarak performanslarını ortalamanın üzerinde görüp, performans değerlendirme kriterlerinde ise hizmet içi eğitim konularının önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Performans değerlendirme sistemlerine olan güven incelendiğinde ise torpil ya da adam kayırma konularının, performans değerlendirme sistemlerine olan güveni düşürdüğü ifade edilmiştir. Çalışmada ayrıca çalışanların demografik özelliklerine göre performans ve ölçek puanları arasındaki farka bakılmıştır. Buna göre performans puanları erkeklerde kadınlara göre istatistiksel olarak daha yüksek bulunmuştur (P<0,05). Cinsiyete göre performans değerlendirme güven puanları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (P>0,05). Yöneticilerin performans puanları ile yönetici olmayanların performans puanları asındaki fark anlamlı değilken (P>0,05), yöneticiler istatistiksel olarak anlamlı şekilde performans sistemine daha az güvenmektedir (P<0,05). Eğitim arttıkça performans puanı istatistiksel olarak anlamlı şekilde düşerken, güven puanı ise artmaktadır (P<0,05). Çalışanın gelir durumu arttıkça performans puanı istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yükselirken, güven puanı düşmektedir (P<0,05). Son olarak özel bankalardaki çalışanlar, istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde, performans değerlendirme sistemine daha çok güvenmektedir (P<0,05). Korelasyon analizi sonucuna göre ise performans puanlarıyla performans sistemine olan güven arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (P>0,05).
dc.description.abstractIn this research, performance evaluation system, its properties and effects on motivation of personnel is evaluated on sample of banking as a service sector. In the research, 159 bank workers working in İstanbul Göktürk province were subjected to survey, and performance evaluation of personnel, performance evaluation criteria and reliability of performance evaluation system were examined. According to results of the study, general performance of personnel is higher than mean performance, and they stated that inservice training issues are important. Reliability on performance evaluations showed that prejudice and favor issues decrease reliability on performance evaluation system. In the research, performance level differences of personnel based on their demographic properties were also evaluated. According to this evaluation, performance level of male personnel is higher than female personnel (P<0,05). There was not a statistically significant difference between reliability on performance evaluation system based on gender (P>0,05). Performance levels of managing and not managing personnel were insignificantly different (P>0,05), and managing personnel less trust to performance evaluation system (P<0,05). Performance levels were statistically decrease with increase in education, and trust levels were increasing (P<0,05). Finally, private bank workers statistically more trust to the performance evaluation system (P<0,05). According to results of the correlation analysis, there is not a statistically significant correlation between performance levels and trust to the performance evaluation systems (P>0,05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleHizmet sektöründe çalışanların performanslarının ölçümü: Bankacılık uygulaması
dc.title.alternativeMeasuring worker performance in service sector: A case study on banks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid10055598
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365832
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess