Show simple item record

dc.contributor.advisorErden, Hatice Gülsen
dc.contributor.authorToplu, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T09:35:34Z
dc.date.available2020-12-04T09:35:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71152
dc.description.abstractBu çalışmada üstün yetenekli lise öğrencilerinde gözlenen mükemmeliyetçi tutumlarve problem çözme becerileri ile problem çözme becerilerine yönelik yetersizlik algılarınınpsikolojik iyilik hali ile ilişkileri ve psikolojik iyilik haline katkıları incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini ya?ları 14 ile 18 arasında değişen toplam 429 lise öğrencisioluşturmuştur. Veriler öz bildirime dayalı ölçümler aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada
dc.description.abstractTHE RELATIONS BETWEEN PERFECTIONISM, PROBLEM SOLVINGABILITIES and PSYCHOLOGICAL WELL-BEING in THE GIFTEDADOLESCENCEABSTRACTIn this study the relationships between gifted high school students? perfectionistattitudes, problem solving abilities, feeling of inadequacy directed to problem solving abilities and psychological well-being, beside contributions of the variables are examined.429 high school students, between 14-18 years old, constitute sample of the research.In this researchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜstün yetenekli ergenlerde görülen mükemmeliyetçi tutumlar ve problem çözme becerilerinin psikolojik iyilik hali ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relations between perfectionism, problem solving abilities and psychological well-being in the gifted adolescence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmGifted children
dc.identifier.yokid10003395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330335
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineUygulamalı Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess