Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, İsmail
dc.contributor.authorToprak, Serap
dc.date.accessioned2021-05-09T09:48:16Z
dc.date.available2021-05-09T09:48:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711463
dc.description.abstractSağlık bakım sisteminin en önemli alt sistemlerinden olan hastaneler en karmaşık ve yönetimi en güç örgütler arasındadır. Sağlık Hizmetlerinin önemli bir bölümünü oluşturan Hemşirelik Hizmetlerinin karmaşık teknoloji ve yoğun insan ilişkileriyle karşılaşması sorumluluk ve yetki alanlarının genişlemesine yol açmaktadır. Bu gelişmeler hemşirelerin duygularının farkında olabilen, duygularını yönetebilen, empati kurabilen, kendini motive edebilen ve etkin iletişim sağlayan, bir başka ifadeyle liderlik davranışları gelişmiş bireyler olmalarını gerektirmektedir.Bu araştırmada, Diyarbakır ili Merkezinde bulunan kamu hastanelerinde görev yapan yönetici hemşirelerin liderlik modellerine ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 2015 yılında Diyarbakır ili Merkezinde görev yapan 110 yönetici hemşireden oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler : Liderlik, Hemúire, øletiúim, AlgÕ, Liderlik Modeli
dc.description.abstractOne of the most important subsystems of hospital health care systems are among the most complex and the most difficult management organizations. Forming an important part of health services and intensive encounter with complex technology of human relationships leads to expansion of the responsibilities of nursing services and jurisdictions. These developments may be aware of the feelings of nurses, able to manage their feelings, can empathize, self-motivated and providing effective communication requires leadership behavior to be developed in other words, individualsIn this study, managers working in Diyarbakir state hospital located in the center aimed to determine the perceptions of nurses' leadership model. The research sample consists of 110 nurse managers working in Diyarbakir Center in 2015.Key Words : Leadership, Nurse, Communication, Perception, Leadership Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici hemşirelerde liderlik modelleri (Diyarbakır kamu hastaneleri örneği)
dc.title.alternativeNurse manager leadershi̇p models in (Diyarbakır public hospitals example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.identifier.yokid10094947
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410275
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess