Show simple item record

dc.contributor.advisorYükselen, Cemal
dc.contributor.authorGündüzyeli, Bora
dc.date.accessioned2021-05-09T09:48:15Z
dc.date.available2021-05-09T09:48:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711459
dc.description.abstractAraştırma, tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırma örneklemini Beykent Üniversitesi'ndeki yabancı öğrenciler oluşturmaktadır.Küresel yükseköğretim pazarından en fazla payı alan gelişmiş ülkeler, gittikçe yaşlanan nüfuslarına karşın, yabancı ülkelerden gelen öğrencilerin, eğitimleri boyunca ödedikleri eğitim ücretleri, konaklama ücretleri vb. ile yaratmış oldukları ekonomik sinerjiden faydalanmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri'nde eğitim görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin 2012 yılında Amerikan ekonomisine katkısı 24 milyar $'a ulaşmıştır. Birleşik Kralık ekonomisi yabancı uyruklu öğrencilerden 2012 yılında 18 Milyar $, Avustralya ekonomisi 15 Milyar $ gelir elde etmişlerdir.Ülkemiz üniversiteleri, bu cazip pazardan daha fazla pay alabilecek yeteneklere ve üstünlüklere sahip olmakla birlikte, bu üstünlüklerden yeterince faydalanamamakta ve diğer gelişmiş ya da gelişmekte olan ülke üniversitelerine göre pazardan çok daha az pay almaktadırlar. Ülkemizde 2013 yılında yükseköğrenim gören 26.000 yabancı uyruklu öğrencinin ekonomiye katkısı yalnızca 0.5 milyar $'dır.Yükseköğretimde yabancı sayısının arttırılması için devletlerin ve kurumların izlemesi gereken stratejilere yer verilen araştırmamızda küresel pazarlama stratejileri ile 7P kuramı çerçevesinde yükseköğretim kurumlarının pazarlama faaliyetleri açıklanmış ve yabancı öğrenci pazarının potansiyelini arrtıracak öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Yükseköğrenim, Yabancı Öğrenci, Küresel Pazarlama, 7P
dc.description.abstractThis research is a scanning sort of descriptive study. The sample for this study is consisted of foreign students at Beykent University. Well developed countries which have the highest share from the global Higher Education market,, benefit from the economic synergy created by foreign students' tuition fees, accomodation expenses, etc., despite their aging population. In 2012, foreign students' contribution to USA's economy reached 24 billion USD. This number was 18 bilion USD in United Kingdom and 15 billion USD in Australia.Eventhough Turkish Universities are capabile and well qualified to have a higher share from this attractive market, they can not take advantage of these qualifications well enough and they benefit from this market much less compared to other well developed or developing countries' universities. In 2013, the contribution of 26,000 foreign students living in Turkey to the Turkish economy was only 0.5 billion USD.In our research where we touch based on the strategies that governments and institutions shall follow in order to increase the number of foreign students in Higher Education, we have explained the marketing activities of Higher Education institutions on the grounds of global marketing strategies and `7P` theorem; and have presented suggestionsKey Words : Higher Education, Foreign Student, Global Marketing, 7Pen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKüresel eğitim pazarlama stratejileri ve yabancı uyruklu öğrencilerin üniversite seçim faktörleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on global education marketing strategies and university choice factors of foreign students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTraining strategies
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAbroad
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmSchool choice
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation marketing
dc.identifier.yokid10069451
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385805
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess