Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Erhan
dc.contributor.authorKirezli, Doğan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:48:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:48:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711404
dc.description.abstractReklamlar, işletmelerin ürettikleri mal ve/veya hizmetlerin hedef kitleye tanıtılması için hazırlanan görsel, işitsel veya yazılı öğelerdir. İşletmeler reklamlar sayesinde hedef kitlelerine ürettikleri mal ve/veya hizmetler hakkında çeşitli bilgiler vermekte, böylece müşteri potansiyellerini artırmayı planlamaktadırlar. Burada önemli olan reklamın potansiyel tüketicilerin dikkatini çekecek, hatırlanmasını kolaylaştıracak şekilde oluşturulmasıdır. Reklamların ürünlerin satışlarının artırılmasında etkili olduğu pek çok bilimsel araştırma ile ortaya konulmuştur.Bu çalışmada reklamlarda ünlü kişilerin kullanımının müşterilerin satın alma tercihleri üzerindeki etkisinin THY reklamları ele alınarak araştırılması amaçlanmıştır. Reklamlarında ünlü kullanımının, müşterilerin ürüne eğilimi ve satın alma davranışı kapsamında etkilerinin olup olmadığını belirlemek ve bu etkiyi kanıtlamak amacıyla, internet üzerinde anket yöntemiyle veri toplanmış ve bu verilerin analizi yapılmıştır. Anket verileri değerlendirilirken, SPSS programı kullanılmış, demografik özelliklerin tespiti için tanımlayıcı istatistiklerden frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma gibi değerler hesaplanarak yorumları yapılmıştır. Araştırma sorularına cevap bulabilmek içinse fisher's exact testi kullanılmıştır.Anket çalışması sonuçlarına göre, reklamlarda ünlü kullanımının; erkeklerde, 25-35 yaş arası katılımcılarda ve 3.001 TL üzeri gelir grubunda ürüne bağlılığın artması ve ürünü satın almaya yönelme noktalarında etkili olduğu görülmüştür. Yine anket sonuçlarına göre, THY reklamları en fazla hatırlanan altı reklam içerisinde yer almış ve katılımcıların satın almaya yönelme noktasında THY için olumlu cevap verdikleri görülmüştür. Ayrıca en fazla hatırlanan altı reklamın, beşinin reklamlarında ünlülere yer verdiği gözükmektedir. Bulguları değerlendirdiğimizde, ünlü kullanımının reklam sektöründe kaçınılmaz ve olmazsa olmaz bir özellik olduğu sonucuna varılmaktadır.
dc.description.abstractAdvertisements are visual, written and auditory constituents prepared for introduction of goods and/or services that businesses have produced to the target audience. Businesses are able to provide various information about the goods and/or services that they produce to their target audience, thus, plan to increase their customer potency thanks to advertisements. What matters here is that advertisements be able to get consumers' attention and be formed in the way that they make it easy to be remembered. The fact that advertisements are effective in increasing products sales is proved by a lot of scientific researches.In this study, it has been aimed at analyzing the effect of utilizing celebrities in advertisements upon purchase-preference of customers by embracing THY (Turkish Airlines) advertisements.In order to identify the effect of utilizing celebrities in advertisements upon customers and to practically present what these effects are, data analysis was made by survey technique. During survey data evaluation, the program, SPSS, was used and values from descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation were calculated and interpreted for determining demographic features. For finding answers for research questions, fisher's exact test were utilized. According to survey results, by utilizing celebrities in advertisements; men attendees, 25-35 aged attendees and over 3.001 TL salaried attendees are affected in the point of dedication to product and tendency to purchasing. According to survey results again, THY advertisements take place in the most remembered six advertisements group and attendees give positive feedback for THY in the point of purchasing. Also, it is seen that five of the most remembered six advertisements, utilizes celebrities. To summarize, utilizing celebrities in advertisement sector is definitely an unavoidable and a sine qua non feature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklamlarda ünlü kişilerin kullanımının müşterilerin satın alma tercihleri üzerindeki etkisi: THY örneği
dc.title.alternativeUsing celebrities in advertisements how affects customers' purchase decision: The case of Turkish Airlines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-28
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising films
dc.subject.ytmAdvertising effectiveness
dc.subject.ytmCelebrities
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10088757
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid397494
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess