Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Erhan
dc.contributor.authorDiler, Günce
dc.date.accessioned2021-05-09T09:47:41Z
dc.date.available2021-05-09T09:47:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711302
dc.description.abstractGeçmiş tarihlerden günümüze kadar iş görenlerden en yüksek düzeyde nasıl yararlanılabileceği, iş görenlerin işteki performanslarını üst seviyelere taşıma kaygıları işverenin sorunlarından olmuştur. Çalışanın gösterdiği çaba karşılığında yöneticisinden ve kurumundan ücret dışında çeşitli beklentileri vardır. Bu çalışmada ki amaç çalışanların, çalışma hayatında yöneticilerinden ödül konusunda neler beklediklerini anlamaktır. Böylece çalışanlara uygun, doğru olan ödüller tespit edilebilir. Ödüller çalışanları hem onurlandırmakta, hem de kurum kültürüne daha iyi uyum sağlamalarına yardımcı olmaktadırlar. Ödüller aynı zamanda çalışan, yönetici, kurum ilişkisi ve bağlılığını geliştirmektedir. Bu çalışmanın temel amacı THY personelinin motivasyonunu sağlamak için oluşturulan ödül sisteminin personelin beklentilerine uygun olup olmadığının ve personelin beklentileri doğrultusunda ödül almalarının personelin motivasyonuna, iş tatminine ve verimliliğine etkisinin araştırılmasıdır. Örgütlerde gerçekleşen ödüllerin personelin beklentilerine uygunluğu konusuyla ilgili bir çalışmanın yapılmamış olması çalışmanın yapılmasında en önemli etken olmaktadır. Araştırmada `Beklenen Ödül` ile `İş tatmini`, `Meslek hayatında süreklilik`, `Örgütte verimlilik`, arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki, `Maddi Nitelikli Ödül` ile `Yükselme olanakları, Statü` arasında anlamlı negatif bir ilişki, `Manevi Nitelikli Ödüller` ile `Motivasyon` arasında anlamlı pozitif bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Motivasyon, Performans, Ödül Sistemi, Ödüllendirme
dc.description.abstractThose employees until today how you can benefit from the highest level of past history, transportation concerns of employees to higher levels of performance at work has been the issue of the employer. There are several employees in exchange for the efforts of outside salary expectations from the manager and the organization. In this study, the aim of employees, to understand what they expect from life to work award manager. Thus, the appropriate employees, the rewards can be detected correctly. Awards to honor employees as they help to better adapt to the corporate culture as well. Awards are also employees, managers, the agency is developing relationships and loyalty. In this study, the main purpose of THY staff motivation to provide the reward scheme for staff's expectations according to whether or not, and staff to get reward in line with expectations of staff motivation is to investigate the effects of job satisfaction and productivity. The work there has been no study on the subject of compliance with the expectations of the staff of the actual prize is the most important factor in making the organization. `Expected Reward` has a statistically significant relationship between `Job Satisfaction`, `Sustainability on Work`, and `Eficiency on Organization`, Concrete Rewards have significant negative relationship with `Social Status` and `Promotion Opportunities`. There is a significant positive correlation was found between Incorporeal Rewards` and `Motivation`.Keywords : Motivation, Performance, Reward System, Rewardingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖdül sisteminin çalışan motivasyonuna etkisinin incelenmesi kapsamında THY örneği
dc.title.alternativeAbout the effects of the reward system and motivation on employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmRewarding
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmReward
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10088427
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410271
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess