Cinsiyete göre gerçek doğum sırasının atılganlık düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Ebadi, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Demiray, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:47:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:47:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711194 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, özel bir okulda okuyan ortaöğretim 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyiyle ilişkisini incelemektedir. Çalışmanın örneklemi, İstanbul' un Kartal ilçesindeki Doğa kolejinde okuyan 104'ü kız 96' sı erkek toplam 200 öğrenciden oluşturulmuştur. Örneklem grubuna, araştırmacının hazırladığı kişisel bigi formu uygulanmıştır. Atılganlığı ölçmek amacıyla, Topukçu (1982) tarafından geliştirilen ve 45 maddeden oluşan Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Verilerin SPSS for windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Mann Whitney-U testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmasında Kruksal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sınıf ve doğum yılının atılganlık puanlarını anlamlı şekilde etkilediği sonucu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Cinsiyet, Gerçek Doğum Sırası, Atılganlık | |
dc.description.abstract | The aim of this study is examine the assertiveness level among the 5th, 6th, 7th and 8th grade private school students. Totaly 200 students ( 104 girls and 96 boys ) were choosen from the Doga preparatory school which is located in Kartal, Istanbul. Personal information form was applied on the sample group that is prepared by researcher. To evaluate of the assertiveness level of the students, assertiveness inventory consists of 45 items was applied on sample group and this inventory prepared by Topukcu ( 1982). Collected datas were analyzed using the program named as ' SPSS for Windows 21.0'. The comparison of quantitative data between two different groups, the Mann- Whitney U test was used and also Kruksal walls H test was used when compare more than two groups. At the result of the research, assertiveness levels of class and year of bird has been shown to affect assertiveness in a meaningful way.Key Words : Sex, During Actual Birth, Sociable | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Cinsiyete göre gerçek doğum sırasının atılganlık düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the order of the level of extrovertedness according to the gender | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Mann-Whitney Test | |
dc.identifier.yokid | 10090084 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410161 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |