Show simple item record

dc.contributor.advisorEbadi, Hüseyin
dc.contributor.authorDemiray, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:47:18Z
dc.date.available2021-05-09T09:47:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/711194
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel bir okulda okuyan ortaöğretim 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyiyle ilişkisini incelemektedir. Çalışmanın örneklemi, İstanbul' un Kartal ilçesindeki Doğa kolejinde okuyan 104'ü kız 96' sı erkek toplam 200 öğrenciden oluşturulmuştur. Örneklem grubuna, araştırmacının hazırladığı kişisel bigi formu uygulanmıştır. Atılganlığı ölçmek amacıyla, Topukçu (1982) tarafından geliştirilen ve 45 maddeden oluşan Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Verilerin SPSS for windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Mann Whitney-U testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmasında Kruksal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sınıf ve doğum yılının atılganlık puanlarını anlamlı şekilde etkilediği sonucu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Cinsiyet, Gerçek Doğum Sırası, Atılganlık
dc.description.abstractThe aim of this study is examine the assertiveness level among the 5th, 6th, 7th and 8th grade private school students. Totaly 200 students ( 104 girls and 96 boys ) were choosen from the Doga preparatory school which is located in Kartal, Istanbul. Personal information form was applied on the sample group that is prepared by researcher. To evaluate of the assertiveness level of the students, assertiveness inventory consists of 45 items was applied on sample group and this inventory prepared by Topukcu ( 1982). Collected datas were analyzed using the program named as ' SPSS for Windows 21.0'. The comparison of quantitative data between two different groups, the Mann- Whitney U test was used and also Kruksal walls H test was used when compare more than two groups. At the result of the research, assertiveness levels of class and year of bird has been shown to affect assertiveness in a meaningful way.Key Words : Sex, During Actual Birth, Sociableen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleCinsiyete göre gerçek doğum sırasının atılganlık düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the order of the level of extrovertedness according to the gender
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.identifier.yokid10090084
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410161
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess