Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Nuri
dc.contributor.authorBuyankara, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-04T09:34:26Z
dc.date.available2020-12-04T09:34:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71078
dc.description.abstractBu çalışma, kız çocuklarının zorunlu ortaöğretime devam etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, eğitimin kuramsal çerçevesi tahlil edilmeye çalışılmış; tarihsel süreç içerisinde geçmişten günümüze kadar eğitim faaliyetleri, eğitimin yasal temelleri, işlevleri ve ilgili eğitim kuramlarına değinilmiştir. İkinci bölümde, Bingöl'ün sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına ilişkin özellikleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde, yapılan alan araştırması sonucunda elde edilen bulgular üzerinde durulmuş ve çalışmanın temel problemi olan kız çocuklarının okullaşmasının önündeki engeller ayrıntılarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma ile Türkiye'de kadın ve erkek cinsiyetleri üzerinden eğitim alanındaki gerçeklerden hareketle, gelinen son nokta tanımlanmaya ve açıklanmaya çalışılmaktadır. Araştırma, geleneksel değerler ile modern eğitimin çelişme ve çatışmalarını, kız çocuklarının eğitim sürecine katılmaları üzerinden tartışmaya açmaktadır. Çalışmanın yoğunlaştığı dönem on iki yıllık temel eğitime, kız çocuklarının katılmalarına ilişkin olup, örneklem olarak Bingöl ili seçilmiştir.Anahtar Kelimeler; Geleneksel Eğitim, Modern Eğitim, Kız Çocukları, Zorunlu Ortaöğretim, Sosyal Yapı
dc.description.abstractThis study aims at determining the reasons why girls do not attend to the compulsory secondary education. The study is composed of three main chapters. In the first chapter theoretical frame of education was analysed and all educational activities, legal principles and functions of education and other relevant educational theories developed throughout the history from the beginning to now were explained in this section. In the second section social, cultural and economical structure of Bingol were studied. In the last section findings obtained from the field study conducted were examined and the main problem of the study, which is the obstacles preventing girls attending school, were determined in detail. With the study where the qualitative search method was used, considering the facts in education related to the male and female genders, we tried to define and explain the existing situation. The study brings into question the contradictions and conflicts between traditional values and modern education regarding girls' attendance to school. The study focuses on the girls' attendance to twelve- year- compulsory education. The province of Bingol was chosen as sample.Key Words; Traditional Education, Modern Education, Girls, Compulsory Secondary Education, Social Structureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleZorunlu ortaöğretimin kız çocuklarının eğitime katılımı açısından incelenmesi: Bingöl örneği
dc.title.alternativeStudy of compulsory secondary education in terms of girls' participation to education: Bingol case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBingöl
dc.subject.ytmVoluntary contribution
dc.subject.ytmYoung girls
dc.subject.ytmSociology
dc.subject.ytmModern education
dc.subject.ytmTraditional education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.identifier.yokid10089011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410135
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess