Yükseköğretim kurumlarının kurumsal itibar algısı: Farklı paydaşlar arasında bir inceleme
dc.contributor.advisor | Gülsoy, Tanses Yasemin | |
dc.contributor.author | Arslanoğlu Karakaya, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:45:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:45:43Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710742 | |
dc.description.abstract | Kurumsal itibar kavramı, sadece kâr odaklı işletmeler için değil, tüm kurumlar için her geçen gün daha da artan bir öneme sahiptir. Yükseköğretim kurumlarının tercih edilebilirliklerinin artırılmasında da kurumsal itibar önemli bir unsurdur.Bu çalışma, kurumsal itibar algılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesini ve değişik paydaşlar arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Her biri 271 örnek kişiden oluşan dört farklı paydaş için toplamda 1.084 kişinin katılımı ile bir anket gerçekleştirilmiştir. Söz konusu paydaşlar; üniversite adayları, üniversite öğrencileri, üniversite mezunları ve işverenlerdir. Araştırma kapsamında oluşturulan anket, İstanbul'daki liselerin son sınıf öğrencilerine, İstanbul üniversitelerinin öğrencilerine, İstanbul üniversitelerinin mezunlarına ve İstanbul'daki işverenlere uygulanmıştır. Elde edilen verilerin temel bileşen analizinin akabinde hipotezler, t-testi, ANOVA ve regresyon analizleri kullanılarak sınanmıştır. Sonuçlar, paydaş grupları arasında üniversite itibar boyutları algılamalarındaki farklılıklara ve demografik özellikler temelinde de çeşitli farklılıklara işaret etmektedir. Bu araştırma, hem üniversitelerin hem de üniversite programlarının pazarlanmasına ilişkin, üniversite yönetimlerine bir takım yönetsel öneriler sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | Corporate reputation is becoming increasingly important not only for profit organizations but also for nonprofit organizations. Corporate reputation is an important element that increases the preferability of higher education institutions. This study tries to determining those factors that affect university reputation perceptions and uncover the differences and similarities among differing stakeholders. A survey was conducted among 1,084 people, who represented four different stakeholders confined to samples of 271 each. The stakeholders were university applicants, university students, university graduates, and employers. A questionnaire was implemented to senior students of high schools in Istanbul, students of Istanbul universities, graduates of Istanbul universities, and employers in Istanbul. Following a principal components analysis, the hypotheses of the study were tested using t-tests, ANOVA and regression analyses.The results point to significant differences among different stakeholders based on the dimensions of university corporate reputation and on various demographic criteria. The study has important implications for university management in marketing of the university as well as of individual programs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yükseköğretim kurumlarının kurumsal itibar algısı: Farklı paydaşlar arasında bir inceleme | |
dc.title.alternative | Corporate reputation perceptions of higher education institutions: A study among different stakeholders | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-24 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Education organizations | |
dc.subject.ytm | Higher education system | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Higher education programming | |
dc.subject.ytm | Reputation | |
dc.subject.ytm | Education marketing | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Corporate reputation | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.identifier.yokid | 10157180 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 466052 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |