Show simple item record

dc.contributor.advisorÖngel, Volkan
dc.contributor.authorUnsal, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:45:27Z
dc.date.available2021-05-09T09:45:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710665
dc.description.abstractSağlık sektörü sürekli gelişmekte ve büyümektedir. Sağlık sektöründe hizmet kalitesini belirleyen hasta memnuniyetidir. Sağlık sektörü üzerine yapılan çalışmalar da hizmet kalite standartları ile hasta memnuniyeti arasında pozitif ilişki bulunmuştur. Çalışmanın amacı; son zamanlar da sağlık sektöründe önem kazanmış olan hizmet kalite standartlarının, hasta memnuniyetini etkileyen ve acil servisteki hastaların, hastane tercihlerini belirleyen unsurları ortaya koymaktır. Araştırmanın uygulama bölümü yüz yüze anket yöntemi ile Kocaeli Darıca Farabi Devlet Hastanesi acil servisinden Eylül-Ekim 2016 döneminde hizmet almış 289 hasta ile yapılan görüşmelerle ortaya çıkarılmıştır. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen unsurların başında; hekim, hemşire ve sağlık personellerinin hasta ve hasta yakınlarına karşı tutumlarının olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractHealth sector is developing and growing day by day. Patient satisfaction specifies service uality in health sector. As a result of improvements in the health sector, parallel connection has been reviewed between service qualty standarts and patient satisfaction.The purpose of the study is to reveal the quality of the service standards that have gained impotance in the health sector in recent years, the factors affecting the patient satisfaction and determined hospital preferences of emergency patients. The application section of the study was interviewede with 289 patients who were served in the emergency department of Kocaeli Darıca Farabi State Hospital with the face-to-face survey method in September-October 2016 period. It is remarked that the most important factors influenced patients satisfaction are manners of doctors, nurses and health staff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık sektöründe hizmet kalite standartları ve acil serviste hasta memnuniyetine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA study about quality standards of service in health sector and patient satisifaction in emergency services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality standards
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmEmergency service
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.identifier.yokid10145707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468365
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess