Show simple item record

dc.contributor.advisorSomay, Arzu
dc.contributor.authorGülbakti, Elif
dc.date.accessioned2021-05-09T09:45:27Z
dc.date.available2021-05-09T09:45:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710664
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel eğitim gereksinimli çocukların saldırganlık düzeyleri ile annelerinin eşlerinden gördükleri destek düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Ek olarak, araştırmada annelerin yaşı, eğitim düzeyleri, gelir düzeyleri, eşlerinin yaşları, eşleriyle aralarında akrabalık bağı olup olmadığı gibi değişkenleri açısından annelerin özel eğitime gerekisinimi olan çocuklarının saldırganlık düzeyleri ile annelerin eşlerinden gördükleri desteği incelemiştir. Araştırmaya İstanbul İli Ümraniye ve Gaziosmanpaşa İlçelerinde çocuğu rehabilitasyon merkezine giden anneler alınmıştır. Annelerin demografik özelliklerini öğrenmek adına Kişisel Bilgi Formu ve değişkenleri ölçmek adına da Çocuklar İçin Saldırganlık Ölçeği Anne Baba Formu ve Eş Destek Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney- U, Kruskal Wallis H Testleri ile Koreslasyon Analizleri kullanılmıştır. Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; annelerin yaşları arttıkça eş desteği düzeylerinde düşme olduğu, ebeveynlerin yaşları arttıkça özel eğitim gereksinimi olan çocukların saldırganlık düzeylerinde artma olduğu, babaların yaşları arttıkça annelerin eş desteği düzeylerinde düşme olduğu, annesi ev hanımı olan çocukların saldırganlık düzeylerinin annesi çalışan çocukların saldırganlık düzeylerine oranla daha yüksek olduğu, zeka geriliğine sahip olan çocukların saldırganlık düzeylerinin otizm, down sendromu ve özel öğrenme güçlüğü tanısına sahip olan çocukların saldırganlık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca; özel eğitim gereksinimi olan çocukların saldırganlık düzeyleri arttıkça annelerin eş desteği düzeylerinde düşme olduğu görülmüştür.Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarak araştırmacılara ve alanda çalışan psikolojik danışmanlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study's aim is to reveal the relationship between aggression levels of children who need special education and their mothers' spouse support level within this period. In addition, the effects of variables such as mothers' age, education levels, income levels, whether there is an affinity with their spouses or not on aggression levels of children who need special education and their spouses' support are examined. Mothers whose children are going to rehabilitation centers in Istanbul, Umraniye and Gaziosmanpasa are participated to the research. Also, according to identify socio-demographic characteristics of mothers, Personal Information Form and to evaluate variables, Parental Form of Aggression Scale for Children and Spouse Support Scale are applied by researcher. Mann Whitney- U, and Kruskal Wallis Correlation Tests are used in the analysis of data.When the socio-demographic characteristics analyzed, it is found out that as mothers' age increase the spouse support levels decrease; as parents' age increase, aggression levels of children who need special education increase; as fathers' age increase, mothers' spouse support levels decrease; children whose mothers are housewives have higher aggression levels than whose mothers are working; children who have mental deficiency have higher levels of aggression levels than children who have a diagnosis of autism, down syndrome and special learning disability. In addition, it is seen that as aggression levels of children who need special education increase, their mothers' spouse support levels decrease.In the discussion section, at the end of the research, suggestions for researchers, psychological consultants working on this field had been proposed on research findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel eğitim gereksinimli çocukların saldırganlık düzeyleri ile bu süreçte annelerin eşlerinden gördükleri desteğin incelenmesi
dc.title.alternativeThe aggressive behavior levels of children with special education needs and the analyses of the support mothers receive from their mates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmSpousal support
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmChildren with special needs
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid10147732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468479
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess