Ortaöğretim öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları, kontrol odağı ve psikolojik dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ebadi, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Güngüz, Selviye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:45:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:45:19Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710628 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları, kontrol odağı ve psikolojik dayanıklılık düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 242 kız, 240 erkek olmak üzere toplam 482 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların stresle başa çıkma tarzlarını ölçmek için Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği (SBTÖ), kontrol odağını ölçmek için Rotter İç-Dış Kontrol Ölçeği (RİDKO), psikolojik dayanıklılıklarını ölçmek için Ergen psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (EPDÖ), kendilerine ilişkin bilgilere ulaşmak için Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, stresle başa çıkma tarzlarından iyimser yaklaşımı erkekler, çaresiz yaklaşımı kızlar daha fazla tercih etmektedir. Anne eğitim durumu üniversite olanlarda sosyal desteğe başvurma yaklaşım tarzı daha yüksek, baba eğitim durumu okur-yazar olmayanlarda kendine güvenli yaklaşım tarzı daha düşüktür. EPDÖ uyum yaklaşımı erkeklerde daha yüksek, anne eğitim durumu okur yazar olmayanlarda daha düşük, baba eğitim durumu lise olanlarda akran desteği yaklaşımı eğitim durumu ilkokul olanlardan daha düşüktür. İç-dış kontrol odağı puanları cinsiyetleri, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumuna göre farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analaysıs of the secondary school students's Style Of Coping With Stress, locus of control and psychological resilience. A total of 482 students, 242 girls and 240 boys, participated in the research. The Scales Of Stress Coping Styles (SBTO) for measure the participants' styles of coping with stress, The Rotter Internal-Externalcontrol Scale (RIDKO) for measure their the Locus Of Control, The Adolscent Psychological Resilience (EPSS) for measure their psychological resilience, and A Personal İnformation (RDI) form was used to obtain information about them. In the analaysis of the data,T-est, One-Way ANOVA and Pearson Correlation Test were applied.According to the results of the research, the optimistic approach to the ways of coping with stress is more favored by males and the desperate approach by girls. The approach to apply social support styles is higher for participants whose mothers education at the university level. Self-confident styles approach is less for participants whose father's educational level is not literate. EPDO compliance approach is higher in boys, is less for participants whose mother's education level is not literate. The participant's peer support approach whose father's education at high school is lower than the participants whose father's education at primary school level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları, kontrol odağı ve psikolojik dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analaysis of the secondary school students's style of coping with stres, locus of control and psychological resilience | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Coping with stress | |
dc.subject.ytm | Locus of control | |
dc.subject.ytm | Resilience | |
dc.subject.ytm | Locus of control | |
dc.subject.ytm | Hardiness on psychological | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.identifier.yokid | 10146518 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 468413 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |