Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraş, Hakan
dc.contributor.authorKayhan, Ece
dc.date.accessioned2021-05-09T09:45:08Z
dc.date.available2021-05-09T09:45:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-05-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710574
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 14-17 yaş arası ergenlerde çocukluk çağı travmatik yaşantıları ve benlik saygısının akademik başarı düzeyi ilişkilerinin incelenmesidir.Araştırmanın örneklemi, Antalya İli Alanya ilçesine bağlı özel temel liselerdeki 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitim almakta olan 9. 10. 11. sınıf 14-17 yaş arasındaki ergenlik çağındaki bireylerden oluşmaktadır.Araştırmada ergenlerin, sosyodemografik bilgileri, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ''Kişisel Bilgi Formu'', depresyon düzeylerini ölçmek için ''Beck Depresyon Ölçeği'', benlik saygısı düzeylerini ölçmek üzere ''Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği'', çocukluk çağı travmatik yaşantılarını değerlendirmek için ise '' Çocukluk Çağı Ruhsal Travma Ölçeği ''kullanılmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ergenlik çağındaki çocukların kişisel ve demografik değişkenleri arasında yer alan cinsiyet değişkeni, sınıf düzeyi değişkenlerinin çocukluk çağı travmatik yaşantılar ölçeği puanları ile anlamlı ilişkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the association of traumatic childhood experiences and sense of self with academic success in adolescents (14-17 years of age). The sample of the study was composed of 14 to 17 years old adolescents studying at the 9th, 10th, 11th and 12th grades of basic high schools during the academic year 2016-2017 in Alanya, Antalya. In the study, the socio-demographic characteristics of the adolescents were collected with ''Personal Information Form'' developed by researchers, depression level was evaluated with ''Beck Depression Inventory'', self-esteem level was assessed with ''Rosenberg Self-Esteem Scale'', and traumatic experiences in childhood was evaluated with ''Childhood Trauma Questionnaire''.This study was designed as a relational screening model. Obtained data were analyzed with SPSS software program. According to the results, we found significant associations of both gender and school grade, which were among the personal and demographic variables, with childhood trauma questionnaire scores.  en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde çocukluk çağı travmatik yaşantıları ve benlik saygısının akademik başarı ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe association of traumatic childhood experiences and sense of self with academic success in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-31
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTrauma
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmChildhood traumas
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10149124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468398
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess