Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Erdoğan
dc.contributor.authorÇakmut, Korhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:44:11Z
dc.date.available2021-05-09T09:44:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710307
dc.description.abstractGünümüzde tüketim alışkanlıklarının hızlı değişimi, ülkemizdeki ekonomik dönüşümlerin etkisi ve rekabet koşullarının artması süpermarketler gibi gıda perakende satış noktalarının yapısal gelişmesine katkı sağlamıştır. Bu yapısal değişime uyum sağlayan, alışverişçi istek ve ihtiyaç davranışlarını karşılayabilen perakendeciler ticari varlığını sorunsuz devam ettirebildiği görülmektedir.Perakendecinin mağazada en çok fayda sağlayacağı tüketici davranışı plansız satın alımlardır. Bu nedenle rafta ve teşhirde planlı veya plansız kategorilerin yönetimi ve tanzim teşhir uygulamalarının tüketici gereksinimlerine göre planlanması oldukça önemli olduğu görülmektedir. Bu tez çalışmasında, plansız satın alınan atıştırmalık kategorisinin tüketici ve perakendeciye kattığı değer incelenmiştir. Birinci bölümünde perakendecilik, mağaza tipleri ve süpermarketler, ikinci bölümde kategori yönetimi, plansız alışverişin önemi, üçüncü bölümde süpermarketlerde tanzim teşhir yöntemleri ve atıştırmalık kategorisinin önemi genelden özele inilerek teorik açıklamalarla değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde ise hipotezler oluşturulup iki farklı yöntemle bulgular saptanmış ve araştırma desteklenmiştir. Perakendecilere atıştırmalık kategorisi farkındalığının aktarılması ve yönetim süreçlerine destek verecek önerilerin sunulması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractNowadays, the rapid change of consumption habits, the impact of economic transformations in our country and the increase in the competition conditions contributed to the structural development of food retail formats such as supermarkets. The retailers who can adapt to this structural change and meet the needs of the shoppers, are able to continue their commercial existence without any problems. Consumer behaviour that the retailer will benefit most in the store is unplanned purchases. For this reason, it is important to plan the planned / unplanned categories on the shelf and display, and to plan the arrangement of the display according to the consumer needs. In this thesis, the value added to the consumer and retailer of the unplanned purchase of the snack category has been examined. In the first part, retailing, store types and supermarkets, in the second part category management, importance of unplanned shopping, and in the third part, the importance of food display in supermarkets and the importance of snack category have been evaluated from general to specific with theoretical explanations. In the fourth part, hypotheses have been formed and findings have been found with two different methods, and thus, the research has been supported. It is aimed to inform the retailers about the awareness with regard to the snack category and to present suggestions that will support the management processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSüpermarketlerde plansız satın alınan kategorilerin raf ve teşhirde sergilenmesiyle alışverişçi ve perakendeciye kattığı değer: Atıştırmalık örneği
dc.title.alternativeThe value added to the shopper and retailer with the exhibition of the unplaned purchase categories in the shelves and displays of the supermarkets
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmSupermarkets
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmImpulse buying
dc.subject.ytmShowing
dc.subject.ytmShelf emplacement
dc.subject.ytmCategory management
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10226367
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533236
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess