Show simple item record

dc.contributor.advisorAfacan Fındıklı, Mine Mukaddes
dc.contributor.authorÇelik, Ceren
dc.date.accessioned2021-05-09T09:43:40Z
dc.date.available2021-05-09T09:43:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710159
dc.description.abstractAraştırma kapsamında yazılım sektörü çalışanlarında eğitim ve geliştirme uygulamalarına yönelik algıların örgütsel destek algısı ve iş motivasyonu üzerindeki etkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde 392 sektör çalışanına demografik bilgi formu ile birlikte Eğitim ve Geliştirme Ölçeği, Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği ve Genel İş Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre algılanan eğitim olanakları, eğitim için algılanan yönetici desteği, eğitim için algılanan çalışma arkadaşları desteği ve öğrenme motivasyonu algılanan örgütsel desteği artırmaktadır. Bununla birlikte algılanan eğitim olanakları, öğrenme motivasyonu ve eğitimden beklenen bireysel kazancın da iş motivasyonu üzerinde pozitif etkisi vardır. Eğitim ve geliştirmeye yönelik algılar, örgütsel destek algısı ve iş motivasyonu genel olarak erkeklerde, büyük yaş gruplarında, evli katılımcılarda, lisansüstü eğitim seviyesinde, yüksek sektör ve işletme tecrübesinde yüksek bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effects of perceptions about training and development practices on organizational support perception and job motivation. For this purpose, 392 sector employees, together with demographic information form, Training and Development Scale, Perceived Organizational Support Scale and General Job Satisfaction Scale were applied. According to the findings obtained from the research, perceived educational opportunities, perceived executive support for education, perceived colleague support for education and learning motivation increase perceived organizational support. However, perceived educational opportunities, learning motivation and the individual gain expected from education have a positive effect on job motivation. Perceptions about education and development, perception of organizational support and work motivation were found to be high in men, older age groups, married participants, graduate education level, high sector and business experience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde eğitim ve geliştirme uygulamalarının çalışanların örgütsel destek algısı ve iş motivasyonu üzerindeki etkisi: Yazılım sektörü çalışanları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of employment education and development practices on employees' organizational support percaption and business motivation: A research on the employees of the software sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDeveloping
dc.subject.ytmOrganizational support
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmService development
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSoftware sector
dc.identifier.yokid10260152
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561108
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess