Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Hamdi
dc.contributor.authorArslan, Canan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:43:02Z
dc.date.available2021-05-09T09:43:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709979
dc.description.abstractBu tez çalışmasında koleksiyon oluşturulmadan önce, 0-14 yaş kız çocuk psikolojisi incelenmiş, çocuğun sosyo-kültürel gelişimi araştırılmış, çocuğun pazardaki yeri - önemi hakkında bilgiler verilirken pop art ve ayakkabı tarihi de incelenmiştir.İlk olarak 0-14 yaş kız çocuk psikolojisi yaş gruplarına ayrılarak incelenmiş, hedef kitle olarak seçilen kitlenin pazardaki yeri ve satın almadaki etkileri hakkında bilgiler verilmiştir. Ayakkabının tarihçesine değinilerek geçmişten günümüze ayakkabının değişimi ele alınmıştır. Ayakkabının üretim süreçleri detaylı olarak anlatılmış, görsellerle desteklenmiştir.Pop art kültürü de konu alınarak akımdaki önemli eserlerin görselleri de eklenmiştir.Koleksiyon oluşturma aşamalarına değinilip, pop art sanatı konsept olarak belirlenmiş, teknik çizimler ve pop art sanat akımına uygun grafikler oluşturularak modeller hazırlanmıştır. Kumaş ve malzeme bilgileri hakkında kısaca bilgi verildikten sonra hazırlanan koleksiyondan seçilen tasarımlar için numune yaptırılarak süreç tamamlanmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis, the psychology of 0-14 years old girls was examined and the socio-cultural development of the child was researched, while giving information about the importance of child in the market, pop art and shoe history were also examined.Firstly, 0-14 age girl psychology examined by dividing into age groups and information about the place of the target audience in the market and its effects on the purchase has given. The evolution of shoe from the past to the present has been discussed with the history of shoe. The production processes of the shoe are explained in detail and supported by visuals. Pop art culture was also taken into consideration and images of important works in the trend were added.The collection stages are mentioned and pop art has been determined as concept. Models were prepared by creating tecnical drawings and graphs which are suitable with pop art trend. After giving brief information about fabric and material information, the process was completed by making samples of the selected designs from the collection.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.title0-14 yaş kız çocuk ayakkabısına pop art kültürünün etkisi ve koleksiyon oluşturma
dc.title.alternativeThe effect of pop art culture on 0-14 years girls shoes and creating collection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentTekstil Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSport shoe
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmAmerican pop art
dc.identifier.yokid10266833
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581811
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess