Güncel teknolojilerle geliştirilmiş web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin örnek uygulama üzerinden değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karagüler, Turhan | |
dc.contributor.author | Kanli, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:42:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:42:53Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709889 | |
dc.description.abstract | Hızla gelişen teknoloji, birçok alanda etkinlik oluşturmasının dışında eğitim alanında da yeni yöntemlerin ve yaklaşımların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu yeni teknolojiler örgün eğitim kadar önemli bir yeri olan uzaktan eğitim uygulamalarında da kullanılmaya başlanmıştır. Öğrencilerin zamandan ve mekandan bağımsız olarak eğitimlerinin gerçekleştirmesini sağlayan uzaktan eğitim, birçok eğitim kurumlarında, teknolojideki hızlı gelişmelere de bağlı olarak bilgi sunumlarının daha hızlı bir şekilde yaygınlaştırılmasını sağlamıştır.Bir eğitim kurumu için büyük bir karar olan ve uzun bir sürecin sonucu olarak gerçekleştirilen uzaktan eğitim, birçok işlemin internete dayalı olarak yapıldığı günümüzde, gerek maliyet, gerek zaman, gerekse mesafe, v.b avantajlara bağlı olarak birçok ülkede tercih edilmektedir. Bu avantajların yanında ders içeriklerinin, geliştirilmiş teknoloji kullanılarak görsel ve işitsel öğelerle zenginleştirilmesi öğrenmede de kolaylaştırıcı ve iyileştirici etkiler yarattığı gözlemlenmektedir. Dolayısıyla da öğrencinin öğrenmesinde etkili olan ve belirli standartlara uygun olarak oluşturulan eğitim yönetim sisteminin kullanılması gereklidir.Bu çalışma ile web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin öğretim elemanları açısından nasıl algılandığının ölçülerek bu sistemin değerlendirilmesi, öğretim elemanlarının sistem yetkinliğini ve bakış açılarının ölçülmesi hedeflenmiştir. Bu hedefe yardımcı olmak amacıyla gerek sınıf içi gerekse uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarından oluşan bir gruba anket uygulaması yapılmış ve sonuçlar ayrıca değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Rapidly developing new Technologies have provided new methodologies and approaches being used in education. As well as other fields, these new technologies have been employed in all forms of education, particularly in distance learning. Initially distance learning created an opportunity for the students who might have time and location restrictions. At the same time distance learning contributes extensively to share and distribute information and knowledge.Today, named as ?digital age?, internet technologies have been the main tool for achieving distance learning. Besides, removing time and location obstacles, internet based systems also provide enriched course contents by using audio and video tools.In this work, effectiveness and competence of a currently in use web-based distance education system is aimed to be evaluated from the teaching staff?s point of view. A survey is prepared and asked to the number of teaching staff using the system. The results and analysis of survey are also presented in the thesis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Güncel teknolojilerle geliştirilmiş web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin örnek uygulama üzerinden değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of web-based distance education system developed with current technologies using a sample application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Bilgisayar Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 352086 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 256130 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Bilgi Teknolojileri Bilim Dalı |