Show simple item record

dc.contributor.advisorKarslıgil, M. Yahya
dc.contributor.authorŞahin, Onur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:52Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:52Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709877
dc.description.abstractGünümüzün küreselleşen dünyasında yaşanan rekabet, pazarlama anlayışında değişimler olmasına neden olmuştur. Değişim süreciyle birlikte sunulan ürün ve hizmetlerin çeşitliliği artmıştır. Seçeneklerin artmasıyla işletmeler birbirleriyle rekabet edebilmek için farklı çalışmalar yapmak zorunda kalmışlardır. Bu çalışmalar müşteriyi anlayarak ve müşteri isteklerine cevap vererek yapılmalıdır. Bu nedenle her firma, artan rekabeti ve müşteri isteklerini göz önünde bulundurarak müşterilerine sunduğu ürün ve hizmeti tekrar gözden geçirmek durumundadır. Kurumlar bilgi teknolojilerini kullanarak, müşterilerinin işletme ile yapmış olduğu işlemleri ve ilişkileri sistemsel olarak kaydedip, onları daha iyi tanıyarak, müşteri ihtiyacına uygun ürünler ve hizmetler oluşturabilirler. Bu bağlamda teknoloji ve bilgi iletişim altyapıları kullanılarak tüm bu veriler elde edilip işlendiğinde bir veritabanı yapısı oluşturulabilir.Bu tez çalışmasında bu hususlar dikkate alınarak hizmet sektöründe yer alan kurumlarda kullanılmak üzere Web Tabanlı Müşteri İlişkileri Yönetimi yazılımı geliştirilmesi hedeflenmiştir. Müşteri ilişkileri Yönetimi yazılımı .NET platformu altında ASP.NET kullanılarak web uygulaması şeklinde geliştirilmiştir. Müşteriye dayalı bir sistem olarak geliştirilen bu uygulama ile etkin bir müşteri ilişkileri yönetimi çözümü sunulmuştur.
dc.description.abstractThe competitive environment in the present global world caused changes in marketing concept.The diversity of the products and services submitted increased with this changing process.With the increase in options, the enterprises had to do different endeavours to compete with each other.These endeavours must be done by understanding customers and responding the customer requirements.So every company should review its products and services submitted to customers by taking into consideration the increasing competition and the customer requirements.The enterprises can develop products and services that is suitable for the customer requirements by using information technologies, by recording the transactions and relations with the company systematically, by recognizing them better.In this context, a database structure can be developed by using the technology and information communication substructures, when all these data obtained and processedIn this thesis, it?s aimed to develop Web Based Customer Relationship Management Software to be used in service sector enterprises by considering these issuesCustomer Relationship Management Software was developed as web application, under .NET platform by using ASP.NET. The effective customer relationship management solution is presented with this application developed as a client based systemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMüşteri ilişkileri yönetimi bilgi sistemi
dc.title.alternativeCustomer relations management information system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.identifier.yokid354811
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid256125
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess