قتل الأسير في الفقه الإسلامي
dc.contributor.advisor | Özdemir, Muhittin | |
dc.contributor.author | Shareef, Yousif Mohammed Saleem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:33:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:33:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70983 | |
dc.description.abstract | İslam bize şunu emiretmiştir: bizim aramızda iş birliği yapmak ve bize şunu belirlendi ki o bizi milletler ve kabileler ve değişik renklerde yaratmış, bunu için birbirimizi ezmemeliyiz. Çünkü Allah'a ibadet edenler ve Allah'ın emirlerini yere getirmek onlar allah'ın sevgililerdir yüce Allah şöyle buyurdu (Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, O'na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. (Hucurat/13) bütün dinler bir dinden geldi ve Allah islam adlandırdı oda barıştan gelen bir işim bunu için bütün semavi diyanet ler öldürmek ve zorbacıklar yapmak yasak emir etmiş fakat dine savunmak yada nefsi müdafa öldürtmek kabul etmiş ve şöyle buyurdu (önceki kapılara ve hayatta ceza cezası dikkatlı olabilirsiniz biz kardeşçe bir birimi e sevmeli emir etmiş. Adalet ve hüküm etmek toplum içindeki kuralar içersinde olmalı özelikle fakirlere güçsüzlere yardım etmek sadakayle ve zekat emir etmiş esirler fakirlerin ve güçsüzlerin arasında hiç bir fark olmadığını Allah şöyle buyurdu; Allah'a olan sevgileri için veya mala olan sevgilerine rağmen yemeklerini yoksula, yetime ve tutsağa verirler, onları doyururlardı. (İnsan/8) İslamda esirlere kötü muamele etmekle ilgili her hangi bir emir yoktur. Çünkü o bir esirdir. Hakime ise bazı konularda yetki vermiştir. Bu karşılıksız bırakmak yada fidyeye karşı ister para ister müslüman esirlere karşı değiştirmektir. Eğer düşmanlarımız esirlerimize kötü muamele etmişse o zaman aynı şekilde muamele yapabilirler. Katileri öldürmek yetkisi hakime verilmiştir. Bu durumda katil öldürebilir onlar esir olarak değil belki de savaş katileri olduğu için bu zamanda bu şekilde adlandırır peygamber efendimiz bazı esirleri öldürdü ama onlar savaş esirleri olmadıkları için başka bir cinayet işledikleri için öldürüldüler. Şimdiki uluslar arası kanununda mevcuttur. Çünkü eğer esir bir kişi hakkında yada bir cemaatin hakkında cinayet işlemiş ise ve ona akrabaları dava açsalar o esire idam cezası verebilir.Anahtar Kelimeler: İslam, esir, fidye, hukuk, hüküm | |
dc.description.abstract | Islam has commanded us to cooperate with each other. God clarify to usthat he created us from different nationalities and forms and made us peoples, tribes and tribes. Accordingly, we should not be arrogant with each other since the best one to Allaahis the one who is committed to the commands of Allaah, ashis Most High say {and made you peoples and tribes that you may know one another}[Al-Hujurat:13]. Therefore, killing and assault were prohibited where all religions came to be one religion, which God called it Islam that was taken from peace, but he legislate self-defense and religion where God made retribution as life to people once he said{And there is for you in legal retribution [saving of] life, O you [people] of understanding, that you may become righteous} [Al-Baqarah: 179]. He ordered us to live as loving brothers where justice is the rule of governance and society, and stressed in particular on the assistance of the weak. As a result, he legislateZakat and Charity, and among the vulnerable are the prisoners whom Allaah associate them with the poor and the orphan, saidalmighty{And they give food in spite of love for it to the needy, the orphan, and the captive}[Al-Insan: 8]. There is nothing in Islam that indicates any assault on the prisoners because he is a captive and gave the governor the right to take the following for the prisoners: either free release or release with ransom whether money or exchanging with Muslim prisoners or slavery. It is clarified the non-permission unless our enemies treat our prisoners so we are allowed according to the reciprocitywhere the ruler may kill criminals, not because they are prisoners, but because they are war criminals as they are called in our time. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) killed some prisoners, but not because they are prisoners of war, but for another crime, where this currently applies to international law. If a prisoner commits a crime against a person or group, he is to be punished and may be executed when he is asked for personal rightsclaim. Keywords: Islam, prisoner, ransom, law, provision . | en_US |
dc.language | Arabic | |
dc.language.iso | ar | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | قتل الأسير في الفقه الإسلامي | |
dc.title.alternative | İslam Hukukunda esirin öldürülmesi (Karşılaştırmalı inceleme) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Captive | |
dc.subject.ytm | Prisoners of war | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Islamic Law | |
dc.subject.ytm | Murder | |
dc.identifier.yokid | 10167422 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477348 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | İslam Hukuku Bilim Dalı |