Show simple item record

dc.contributor.advisorSilahtaroğlu, Gökhan
dc.contributor.authorAşir, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:47Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709819
dc.description.abstractGünümüzde bilgi teknolojileri sürekli gelişmekte ve teknoloji geliştikçe işletmelerin de rekabet avantajını kazanmak için kendi iş süreçlerini geliştirmeleri ve optimize etmeleri gerekmektedir. İşletmelerin BT birimleri zamanının çoğunu kullanıcının işine etki eden hataların düzeltilmesi, bu sorunlara neden olan BT bileşenlerinin değiştirilmesi için sarf edilir. Genelde, BT tarafından tespit edilen sorunların, hataların ya da gerekli değişimlerin sayısı kendi kapasitesini aşar, bu nedenle kaynaklarını en iyi hangi yöntemle kullanacağını belirlemelidir.Müşterilerin ve kullanıcıların diliyle BT hizmetlerinin fonksiyonellik, kullanılabilirlik, kapasite, güvenlik, destek ve değişim yönetimi boyutlarıyla yönetilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, BT hizmetleri yönetimi için ?BT işletmesi olarak ne yapmak istiyoruz? sorusuna yanıt ararken, BTAK (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphaneleri) bu amaca nasıl ulaşılacağına odaklanır.
dc.description.abstractIn today?s business, Information Technologies growing continuously and companies need to improve and optimize their business processes to gain the competitive advantage. IT organizations spend much of their time with the failures that interrupt the user?s work, adding, modifying or replacing IT components to improve their functionality. In general, The number of problems, errors and changes to be addressed by IT exceeds its capacity, so it needs a way to determine how to best use its resources.In terms of customers? and users? language, IT services should be managed with functionality, availability, capacity, security, support and change management dimensions. Therefore, while IT services management answers ?What do we want to do as an IT organization? ?, ITIL (Information Technologies Infrastructure Library) focuses on how to reach this goal.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleBilişim teknolojileri altyapı kütüphaneleri ile bilişim projeleri süreçleri ve bir uygulama çalışması
dc.title.alternativeIt project processes with information technologies infrastructure library and a case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Bilgisayar Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid397680
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid307441
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineBilgi Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess