Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Bahadır
dc.contributor.authorŞentürk, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709801
dc.description.abstractGünümüz dünyasındaki genel görüş, var olan kaynakların daha verimli ve etkin bir şekilde kullanılması yönündedir. Motorlu taşıt sayısındaki hızlı artış ve beraberinde yeni yolların yapılması ve/veya mevcut yollardaki bozulmaların iyileştirilmesi bu manada önemli bir yer oluşturmakla birlikte kullanılan malzeme sarfiyatını ve maliyetleri azaltmakta büyük önem arz etmektedir. Bu da atık malzemelerin ve/veya daha önceden kullanılan malzemelerin tekrar geri kazındırılarak kullanılması gereğini doğurmuştur. Bu kapsamda yapılan çalışmada, atık malzeme olarak Bayburt trası ve hizmet ömrünü tamamlamış bir yol yüzeyinden kazılarak elde edilen asfalt karışım birlikte tekrar değerlendirilerek yeni bir bitümlü sıcak karışım elde edilmiş ve aktif bir karayolu üzerine aşınma tabakası olarak serilmiştir. Serilen aşınma tabakasından bir yıl boyunca karot numuneleri alınmış olup numunelere Marshall stabilite ve akma, dolaylı çekme mukavemeti, dolaylı çekme esneklik modülü ve dinamik sünme deneyleri yapılmıştır. Deney sonuçlarından, söz konusu malzemelerin bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabileceği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe general view in today's world is to use existing resources more efficiently and effectively. The rapid increase in the number of motor vehicles and the development of new roads and / or the deterioration of the existing roads constitute an important place in this sense, but it is very important to reduce the material consumption and costs. This has led to the need to recycle waste materials or the materials previously used. In this study, a new bituminous hot mixture was obtained by laying together the Bayburt trass as a waste material and the asphalt mixture obtained by excavating from a road surface that has completed its service life and obtained as a wear layer on an active highway. Core samples were taken from the coated wear layer for one year. Marshall stability and flow, indirect tensile strength, indirect tensile elastic modulus and dynamic creep tests were performed on the samples. From the test results, it has been determined that the materials can be used in bituminous hot mixtures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleBayburt trası ile geri kazanılan asfaltın bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabilirliği
dc.title.alternativeThe usability of bayburt trass with recycled asphalt pavement in bituminous hot mixtures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-28
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10253636
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550517
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess