Bayburt trası ile geri kazanılan asfaltın bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabilirliği
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Bahadır | |
dc.contributor.author | Şentürk, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:42:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:42:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709801 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyasındaki genel görüş, var olan kaynakların daha verimli ve etkin bir şekilde kullanılması yönündedir. Motorlu taşıt sayısındaki hızlı artış ve beraberinde yeni yolların yapılması ve/veya mevcut yollardaki bozulmaların iyileştirilmesi bu manada önemli bir yer oluşturmakla birlikte kullanılan malzeme sarfiyatını ve maliyetleri azaltmakta büyük önem arz etmektedir. Bu da atık malzemelerin ve/veya daha önceden kullanılan malzemelerin tekrar geri kazındırılarak kullanılması gereğini doğurmuştur. Bu kapsamda yapılan çalışmada, atık malzeme olarak Bayburt trası ve hizmet ömrünü tamamlamış bir yol yüzeyinden kazılarak elde edilen asfalt karışım birlikte tekrar değerlendirilerek yeni bir bitümlü sıcak karışım elde edilmiş ve aktif bir karayolu üzerine aşınma tabakası olarak serilmiştir. Serilen aşınma tabakasından bir yıl boyunca karot numuneleri alınmış olup numunelere Marshall stabilite ve akma, dolaylı çekme mukavemeti, dolaylı çekme esneklik modülü ve dinamik sünme deneyleri yapılmıştır. Deney sonuçlarından, söz konusu malzemelerin bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabileceği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The general view in today's world is to use existing resources more efficiently and effectively. The rapid increase in the number of motor vehicles and the development of new roads and / or the deterioration of the existing roads constitute an important place in this sense, but it is very important to reduce the material consumption and costs. This has led to the need to recycle waste materials or the materials previously used. In this study, a new bituminous hot mixture was obtained by laying together the Bayburt trass as a waste material and the asphalt mixture obtained by excavating from a road surface that has completed its service life and obtained as a wear layer on an active highway. Core samples were taken from the coated wear layer for one year. Marshall stability and flow, indirect tensile strength, indirect tensile elastic modulus and dynamic creep tests were performed on the samples. From the test results, it has been determined that the materials can be used in bituminous hot mixtures. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Bayburt trası ile geri kazanılan asfaltın bitümlü sıcak karışımlarda kullanılabilirliği | |
dc.title.alternative | The usability of bayburt trass with recycled asphalt pavement in bituminous hot mixtures | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-28 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10253636 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550517 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |