Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğerli, Alper
dc.contributor.authorHaznedar, Bahar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:32Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709660
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarının gelişmesi toplumun iletişim biçimlerini, sosyalleşme kalıplarını değiştirmektedir. Bu değişiklik oldukça hızlı bir şekilde gelişirken bu değişim hızını tespit ve analiz etmek isteyen ilgililer için de yeni kavram ve model arayışları ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu anlamıyla iletişim bilimcilerin literatüründe yer eden kavram ve modeller hızla değişen iletişimin içeriğini anlamak açısından anlamlı bir malzeme sunmaktadır. Sosyal medya olgusu ortaya çıkışından bu yana baş döndürücü bir hızla gelişmektedir. Bu gelişim içerisinde yeni bir takım olgu ve kavramlar da ortaya çıkmaktadır. Bugün sosyal medyada en popüler olgulardan birisi de sosyal medya etkileyicilerini ihtiva eden sosyal medya etkileyicileri kavramıdır. Sosyal medya etkileyicileri kendi hazırladıkları içerikleri kendi platformlarından yayınlar yaparak kitleler üzerinde bir etkileme gücüne sahip olmuşlardır. Fakat bu etkilerin hangi alanlarda daha çok ve daha az olduğu tartışmalıdır. Bu çalışma sosyal medya etkileyicilerinin etkilerini araştırmaya odaklanmaktadır. Bu kapsamda gurme etkileyicilere yönelik evreni sınırlayabilmek adına 2017 yılına ait MyNet.com ve 2018 yılına ait Yemek.com sayfalarında yer alan gurme etkileyiciler listesinden amaçlı örneklem yöntemi ile 7 hesap incelenmiştir. Bahsi geçen bu 7 sosyal medya etkileyicisinin instagram sayfalarında yaptığı restoran tavsiyeleri öncesi ve sonrası olmak üzere değerlendirilmiştir. Tavsiye edilen restoranların instagram sayfalarının beğeni etkileşimlerinin aritmetik ortalamaları değerlendirilmiştir. Veri tabanı üzerinde tanımsal ve çıkarımsal yöntemlerle nicel analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında, sosyal medya etkileyicilerinin insanların tercihlerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu böylece araştırma kısıtlılıkları bağlamı göz önünde bulundurulduğunda etkileyicilerin tüketicilerin tercihlerine etkisinin varlığının olumlandığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe development of mass media changes the forms of communication and socialization patterns of the society. While this change is developing very rapidly, there is a need for new concepts and models for those interested in determining and analyzing the rate of change. In this sense, the concepts and models included in the literature of communication scientists provide a meaningful material for understanding the content of rapidly changing communication.The phenomenon of social media has been developing at a dizzying pace since its emergence. In this development, a new set of facts and concepts emerge. One of the most popular phenomena in social media today is the concept of social media influencers which includes social media influencers.Social media influencers have the power to influence the masses by broadcasting their content from their own platforms. However, it is controversial in which areas these impacts are more and less.This study focuses on investigating the effects of social media influencers. In this context, in order to limit the universe for gourmet influencers, 7 accounts were examined with purposive sampling method from the list of gourmet influencers on MyNet.com pages of 2017 and Yemek.com pages of 2018. These 7 social media influencers were evaluated before and after their restaurant recommendations on instagram pages. The arithmetic means of liking interactions of the recommended restaurants' instagram pages were evaluated.According to the findings, it is seen that social media influencers have a significant effect on the preferences of people, thus considering the context of research constraints, the effect of the influencers on the preferences of consumers is affirmed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleİki aşamalı akış kuramı bağlamında sosyal medya etkileyicilerinin etkisi: İnstagram`daki gurme hesapları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeThe effect of social media influercers inthe context of two – step flow theory: An investigation on the gourmet accounts in instagram
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10301691
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595110
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineMedya ve İletişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess