Show simple item record

dc.contributor.advisorŞaykol, Ediz
dc.contributor.authorAdak Kaplan, Burçin
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:23Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709590
dc.description.abstractBu çalışmada, yazılı Türkçe metinlerde duygu analizi yapılabilmesi amacıyla yapılan semantik çalışmalara katkı sağlanması hedeflenmiştir. Ayrıca, Türkçe metinlerde duygu analizinin yapılabilmesi ile Türkçe dilinde konuşan, ortak zevk, düşünce ve duygulara sahip insanların bir araya getirilebileceği de öngörülmüştür. Bu sayede, internet üzerindeki sosyal paylaşım siteleri de, daha başarılı yapay zekâ yapıları üzerine kurgulayabileceklerdir. Çalışma kapsamında, sosyal medya ağı olan Twitter kullanıcılarının tivitleri analiz edilmiştir. Paylaşılan tivitlerin ifade ettiği duygular dört farklı sınıfta sınıflandırılmıştır. Bu sınıflar 'Mutluluk', 'Kızgınlık', 'Üzüntü' ve 'Şaşkınlık' gruplarında toplanmıştır. Tivitlerin sınıflandırılmasının yapılabilmesi için tivitler toplandıktan sonra yazım hataları olması ihtimaline karşılık bütün içerikler 'Zemberek' kütüphanesi yardımıyla yazım hatalarından arındırılmıştır. Yazımları düzeltilen tivitler gönüllüler tarafından dört grupta etiketlenmiştir. Çalışma Twitter'dan toplanan tivitleri karar ağacı ve bulanık kural öğrenme teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlar incelenmiştir.
dc.description.abstractOne of the aims of this thesis is make a contribution on semantic works for sentiment analysis on Turkish texts. Also, it is called for people who talk in Turkish and having common ground can be brought close together by achieving sentiment analysis in Turkish texts. Thus, social networking sites can be built based on more successful artificial intelligence systems. Tivits of users in a social media, 'Twitter', were analysed as in scope of this thesis. Emotions stated by shared tivits were classified under four main categories. These categories are 'Happiness', 'Anger', 'Sadness', and 'Confusion'.All typo mistakes of tivits were proofread with the help of 'Zemberek' library for classifying these accurately. Proofread tivits were labeled on these four categories by volunteers. After this, these tivits and related results were examined by using the techniques of 'Decision tree' and 'Fuzzy Rules'.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleTwıtter üzerindeki Türkçe mesajlarda veri madenciliğiyle duygu analizi
dc.title.alternativeSentiment analysis on Turkish Twitter messages by using data mining
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10067177
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid450859
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess