dc.contributor.advisor | Özüer, Mustafa Orkun | |
dc.contributor.author | Katirci, Rabia Hilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:42:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:42:20Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709555 | |
dc.description.abstract | Çağlar boyunca insanoğlu varlığını anlamlı kılabilmek için öğrenmeye, kişisel değerlerini geliştirmeye ve üretmeye ihtiyaç duymaktadır. Çağı yakalayabilecek nitelikli bireyler için de eğitim sistemlerinin nitelikli olarak gelişmesi gerekmektedir. Bunun için eğitim ve eğitimcilerin kalitesini arttırmanın yanında, eğitim ortamlarının düzenlenmesi yani doğru mimari özelliklere sahip eğitim yapılarının önemi oldukça büyüktür.Bu çalışmada da amaçlanan; eğitim yapılarının mimari tasarım faktörlerinin incelikle ele alınması, yapının kullanıcısıyla var olduğu düşünüldüğünde; kullanıcı ile etkileşiminin incelenmesi ve eğitim yapılarının nasıl geliştirilebileceği üzerinde veriler elde edilmesidir.Çalışma, eğitim yapıları arasından; okul öncesi öğretim, ilköğretim, orta öğretim, üniversite yapılarını kapsamakta ve çalışmada eğitim yapılarının incelenmesi için belirlenen mimari tasarım faktörleri Türkiye ve Dünya'dan örnekler ile desteklenmektedir. Çalışmanın daha verimli olabilmesi için kaynaklardan bilgi derleme ve yerinde gözlem yapılmakta, yapı kullanıcıları ile görüşülüp, teknik çizimlerden de yararlanılmaktadır. Tüm bunların ışığında; net, algıya açık, kullanıcı odaklı, esnek tasarlanan, öğrencilerin başkaları tarafından hazırlanan bilgiyi kabul etmek yerine özgün çalışmalar yapmasını sağlayabilen, mimari bir dili ve kimliği olan yapılar eğitimde başarıyı desteklemektedir. Aktif öğrenme, deneyimleme, keşfetme, araştırma, düşünme, üretme, sosyalleşme imkânı sağlayan, ergonomik mimari tasarım detayları ile kurgulanan eğitim yapıları sayesinde nitelikli bireylerin yetişmesiyle ülkenin gelişimine katkı sağlanabilir. Bu yüzden; insan, toplum ve çevrenin barışçıl, mutlu, üretici, sosyal bir ilişki kurabileceği, ülkenin gelişmişlik düzeyine ve eğitim sistemine katkı sağlayacak çağdaş eğitim yapılarının önemi oldukça fazladır. | |
dc.description.abstract | Throught the ages, human beings to make their existence meaningful they need learning, develop personal values and create things. For qualified individuals who can chatch up the age, the education system need to improve. Besides improving the quality of education and educators to do this, the organization of educational environment that is accurate educational buildings which have the correct architectural features is very important.The aim of this study, the factors of the architectural design of educational buildings intended to be handled delicately, considering the fact that the user of the building exist with itself; the data on how to examination of educational structures and the interaction with the user can be improved.Study, among the educational buildings; pre-school education, primary education, secondary education, university buildings and educational factors of study covers the investigation of the structure designated for architectural design supported with examples from Turkey and around the world. Compile information from sources in order to become more efficient and work site observations are made, the building discussed with users, also technical drawings are used to.All in their light; clear, open to perception, user -oriented, flexible design, the information prepared by others instead of accepting students capable of doing original work, architectural structures that support the success of a language and identity in education. Active learning, experimentation, discovery, research, thinking, producing, providing opportunities to socialize through training structures constructed with ergonomic architectural design details could contribute to the development of the country through training of qualified individuals. That's why; human, society and the environment's peaceful, happy, manufacturers can establish a social relationship, the importance of modern educational buildings that will contribute to country's development level and the education system is quite high. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Eğitim yapılarında mimari tasarım ve kullanıcı ilişkisinin değerlendirilmesi: Santral İstanbul | |
dc.title.alternative | Evaluation of architectural design and user relationships in the educational buildings: Santral İstanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10088075 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 430236 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |