Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Yarbağ, Pelin
dc.contributor.authorÇakir, Mert
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:15Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:15Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709516
dc.description.abstractTürkiye'de marka yönetimi hakkında bir takım çalışmalar yapılmış ancak tüketici karar alma tarzlarıyla ilişkisi üzerine araştırma oldukça azdır. Çalışmanın amaçlarından birisi marka yönetiminin hızla artan önemine göz önüne alarak marka yönetiminin tüketicinin karar alma tarzlarıyla olan ilişkisini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma örneklemi içme suyu tüketen yaklaşık 250 kişidir. Bulgular, tüketici karar alma stilleri üzerinden marka yönetiminin istatistiksel olarak pozitif etkisi olduğu görülmektedir. En yüksek düzeyde etki pazarlama bileşenleri ve algılanan kalite boyutlarında; daha sonra ise marka farkındalığı ve marka sadakati boyutlarında olmaktadır.
dc.description.abstractA number of studies have been made about brand management in Turkey but research on the relationship with the consumer decision- making style is quite limited. The purpose of this research is to examine the relationship between brand management and consumer decision- making sytles considering the rapidly increasing importance of brand management. This research was conducted with multiple regression. Research sample is about two hundred and fifty person consuming drinking water. Research results show that brand management has a positive effect on consumer decision-making styles. The highest level of impact is on the components of marketing and perceived quality, and then on brand awareness and brand loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka yönetimi ve tüketicinin marka tercihi üzerine bir araştırma: İçme suyu sektöründe İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeBrand management and a research over consumer's brand preference: İstanbul case in driking water industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDrinking water
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10317318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605338
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess