Search
Now showing items 1-10 of 39
Liderlik davranışlarının çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılığı ile ilişkisi: Ebe ve hemşireler üzerine uygulama (Antalya Atatürk Devlet Hastanesi örneği)
(2018-08-06)
Günümüzde sağlık hizmetlerinin sunumunda, gelişen teknolojiye uygun araç ve donanımların kullanmasına rağmen etkin ve verimli iş, büyük ölçüde profesyonelleşmiş gruplarının ortak ve uyumlu çalışmalarıyla gerçekleştirilmektedir. ...
İş doyumunu etkileyen faktörler (Denizli Devlet Hastanesi çalışanları örneği)
(2018-08-06)
İş doyumu, kişinin işi ve çalıştığı yer hakkındaki genel duygu ve düşünce tutumu hakkında fikir elde edilmesini sağlayan önemli bir değişkendir. Yaptığı işten memnun olan çalışanların iş doyum düzeyleri yüksek, yaptığı ...
Kamu hastanelerinde ortopedi ve travmatoloji servisinde toplam kalite yönetimi ve hasta memnuniyeti üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Hastanelerde sunulan sağlık hizmetlerinin bir parçası olan, ortopedi ve travmatoloji servislerinin önemi, her geçen gün giderek artmaktadır. Trafik kazaları veya yaşa bağlı sebeplerle meydana gelen fiziksel rahatsızlıklar, ...
Etik, iş etiği ve sağlık hizmetlerinde etik: Çivril Devlet Hastanesi sağlık personelinde iş etiği algısı
(2018-08-06)
Tarihi süreç içerisinde etik değerler, bir toplum içerisinde neyin doğru ve neyin yanlış olduğu konusunda yol gösterici rol oynamıştır. Etik değerler günümüzde de devamlılığını korumaya devam etmektedir. İş etiği, gelişen ...
Özel ve devlet hastanelerinde hasta memnuniyeti
(2018-08-06)
Günümüzde müşteri memnuniyeti hizmet kalitesinin göstergelerinden biridir. İşletmeler piyasada rekabet edebilmek için müşteri memnuniyetine önem vermek durumundadır.İnsanların sahip olduğu en önemli varlığı sağlığıdır. ...
Hastanelerde doktor, hemşire ve ebelerin motivasyonunu etkileyen faktörler: Çivril Devlet Hastanesi örneği
(2018-08-06)
Günümüzde büyük rekabet içinde olan kuruluşlar, rakiplerine fark atmak, onlardan daha iyi olmak, daha çok kazanmak isterler. Bunu sağlamanın yolu da çalışanlarının amaçları ile örgütün amaçlarını ortak noktada birleştirerek ...
Hasta-hastane personeli arasındaki iletişim bozuklukları sebepleri ve çözümleri, TEV Sultanbeyli Devlet Hastanesi
(2018-08-06)
İletişim, ?nitelikleri ne olursa olsun, en az iki sistem arasındaki bilgi alışverişini iletişim kabul edebiliriz. Bu alışverişteki bir eksiklik, iletişimde, değişik derecelerde bozukluklara sebebiyet verir. Tam, az, eksik, ...
Türkiye`de iş sağlığı ve iş güvenliğinin Türk sosyal güvenlik sistemindeki yeri ile iş sağlığı ve iş güvenliğinin kamu hastanelerinin yönetimlerine katkısı
(2018-08-06)
Türkiye'de iş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yapılan birçok düzenleme olmasına rağmen gereği gibi hizmet verememesi çalışanlar üzerinde olumsuz izler bırakmıştır. Yeni oluşturulan iş kanunu ve iş güvenliği yasası ...
Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyeti ve hasta memnuniyetini etkileyen faktörler(Manisa Merkezefendi Devlet Hastanesi örneği)
(2018-08-06)
Son yıllarda gündemde olan ve uygulanan hasta memnuniyeti, hizmet kalitesi göstergelerinden biridir. Bu bağlamda, rekabetin çoğalması, insanların gelirlerinin yükselmesi, hastaların bilinçlenmesi, teknolojik gelişmelerdeki ...
Karadeniz Ereğli Devlet Hastanesi çalışanlarının hasta haklarına yönelik bilgi düzeyi ile hasta haklarına yönelik tutumlarının karşılaştırılması
(2018-08-06)
İnsan haklarının sağlık alanındaki yansıması olarak karşımıza çıkan ve kaynağını insan haklarıyla ilgili belgelerden alan hasta hakları son yıllarda sağlık alanında en çok tartışılan konulardan biri olmuştur.Bu tez ...