Search
Now showing items 1-10 of 101
İş doyumunu etkileyen faktörler (Denizli Devlet Hastanesi çalışanları örneği)
(2018-08-06)
İş doyumu, kişinin işi ve çalıştığı yer hakkındaki genel duygu ve düşünce tutumu hakkında fikir elde edilmesini sağlayan önemli bir değişkendir. Yaptığı işten memnun olan çalışanların iş doyum düzeyleri yüksek, yaptığı ...
Akademisyenlerin iş doyumu ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki ve bir araştırma
(2020-04-21)
Bu çalışmanın amacı akademisyenlerin iş doyumu ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu kapsamda ayrıca akademisyenlerin iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum ve benzeri ...
Sağlık kurumlarında yöneticilikte kadınlarda görülen cam tavan sendromu
(2020-05-21)
Kadınların karşılaştıkları kariyer engelleri, çalışma yaşamında ayrımcılık kadınların iş sektöründe yükselmelerini engelleyen önemli bir unsur olarak görülmektedir. Bu durum kadın çalışanlarda cam tavan engellerinin ve bu ...
Türkiye`de koruyucu sağlık hizmetlerinin AB kriterleri açısından Bursa sağlık kurumları örneğinde incelenmesi
(2018-08-06)
Sağlık sistemi; ülke genelinde varolan toplumsal ve kamu sektörükaynaklarına, halkın katılımı ile bireye sağlıklı, mutlu, üretken ve nitelikli biryaşam sağlamayı amaçlayan, sağlık sorunlarını en aza indirgeyecek örgütsel,çoğulcu ...
Sağlık kurumlarında çalışan personelin motivasyonu
(2018-08-06)
Günümüzde örgütlerin ana unsuru olan insan faktörünün önemi giderek anlaşılmakta ve örgütsel amaçlara ulaşmak için yöneticiler ve liderler insanlara yatırım yapmaktadır. Rekabetin, küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin ...
Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetim ve akreditasyon
(2018-08-06)
Sağlık hizmeti veren sağlık kuruluşlarının son yıllarda globalleşme ile birlikteağırlaşan rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri, müşterilerine en iyi hizmetisunmaları için hizmeti en uygun fiyatla ve zamanında sunarak ...
Diş hekimliği hizmetlerinde hasta memnuniyetinin değerlendirilmesinde hasta hakları biriminin rolü (Bursa Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi örneği)
(2018-08-06)
Hasta memnuniyeti, hastanın aldığı hizmet kalitesi ile beklediği kalitenin etkileşimidir. Buna göre, bir hastanı hizmeti almadan önce bazı beklentileri olmakta ve hizmetin sunumundan sonra geçirdiği deneyimi dayalı olarak ...
Bilişim sistemleri, sağlıkta bilişim sistemleri ve performans
(2018-08-06)
Çağımız¬da dünya¬da hız¬lı tek¬no¬lo¬jik ge¬lişim, sı¬nır ta¬nı¬ma¬yan re¬ka¬bet v¬e kü¬re-sel¬leşme so¬nu¬cu, bil¬gi v¬e bil¬gi¬nin el¬de e¬dil¬me hı¬zı iş¬let¬meler i¬çin sa¬hip olun¬mak is¬te¬ni-len e¬n ö¬nem¬li de¬ğer ...
İş doyumu ve sağlık çalışanları
(2018-12-13)
İnsan yaşamının önemli bir kısmını iş yerinde geçmektedir. Dolayısıyla, çalışanın işinden almış olduğu doyum oranı, yaşamını önemli derecede etkilemekte, işinden aldığı haz ve bu hazzın yaşamına olumlu şekilde yansıması, ...
Toplam kalite yönetimi ve sağlık hizmetleri
(2018-08-06)
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE İDEAL YAKLAŞIM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİÇalışmada ele alınan konu, TKY'nin sağlık sektörü içerisindeki uygulanabilirliği ile gerekliliğinin incelenmesi ve kaliteyi etkileyen faktörler bazında etkisinin ...