Search
Now showing items 1-10 of 205
Sağlık çalışanlarında motivasyonun verimliliğe etkileri
(2018-08-06)
İşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve en iyi şekilde hizmet verebilmeleri için çalışanlarının motivasyonlarına önem vermeleri gerekmektedir. Motive olmuş her çalışan, çalıştığı kurumun amacına ulaşmasında bir basamak ...
Türkiye`de illere göre sağlık hizmet kalitesini etkileyen faktörler
(2018-08-06)
Sağlık Sektöründe ki en önemli varlık insandır. İnsan sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir. Bu hakkı yaşama sunmak ve toplumu sağlıklı kılmak amacıyla sağlık sektöründe hizmet sunan ve bu hizmeti finanse ...
Hemşirelerde empati, empati becerileri ve motivasyon ilişkisi
(2018-08-06)
Sağlıklı bir yaşam sürebilme her bireyin hakkıdır. Kişiler sağlıklı yaşamak ya da yitirdikleri sağlıklarını yeniden kazanmak için sağlık kurumlarından yardım almaktadırlar. Sağlık kurumlarında, sağlık hizmetlerinin sunumunda ...
Birim maliyet analizi: Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi yanık ünitesinde bir uygulama
(2018-08-06)
Bir mal ya da hizmetin maliyetinin sağlıklı bir şekilde hesaplanması, sadece maliyetlerin kontrolünde ve denetiminde değil, aynı zamanda kaynakların etkin dağılımında rol oynar. Sağlık hizmetleri sunan sağlık işletmelerinde ...
Kişilerarası iletişimin Türkiye`deki özel sektör hastanelerinin gelişimindeki sosyal etkileri
(2018-08-06)
Kişilerarası ilişkilerin gelişimi ve iletişimi toplumsal kalkınmanın önemli bir basamağını oluşturmaktadır. Toplumsal basamağın diğer bir yönü de sağlık hizmetlerinin yapısıdır. Günümüzde sağlık hizmetlerinin çeşitliliği ...
Özel hastanelerin türleri ve statüleri bağlamında hukuki sorumlulukları
(2018-08-06)
Sağlık hizmetleri insan hayatında kritik öneme sahip bir sektörüdür. Bu nedenle sağlık hizmetlerinin kolay ulaşılabilir olması toplum sağlığı açısından oldukça önemlidir. İnsanların sayıca artması sağlık hizmetlerine olan ...
İş doyumunu etkileyen faktörler (Denizli Devlet Hastanesi çalışanları örneği)
(2018-08-06)
İş doyumu, kişinin işi ve çalıştığı yer hakkındaki genel duygu ve düşünce tutumu hakkında fikir elde edilmesini sağlayan önemli bir değişkendir. Yaptığı işten memnun olan çalışanların iş doyum düzeyleri yüksek, yaptığı ...
Kamu hastanelerinde ortopedi ve travmatoloji servisinde toplam kalite yönetimi ve hasta memnuniyeti üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Hastanelerde sunulan sağlık hizmetlerinin bir parçası olan, ortopedi ve travmatoloji servislerinin önemi, her geçen gün giderek artmaktadır. Trafik kazaları veya yaşa bağlı sebeplerle meydana gelen fiziksel rahatsızlıklar, ...
Türkiye`de koruyucu sağlık hizmetlerinin AB kriterleri açısından Bursa sağlık kurumları örneğinde incelenmesi
(2018-08-06)
Sağlık sistemi; ülke genelinde varolan toplumsal ve kamu sektörükaynaklarına, halkın katılımı ile bireye sağlıklı, mutlu, üretken ve nitelikli biryaşam sağlamayı amaçlayan, sağlık sorunlarını en aza indirgeyecek örgütsel,çoğulcu ...
Sağlık hizmetlerinde kalite ve çalışan memnuniyeti (Diyarbakır Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi örneği)
(2018-08-06)
Piyasa koşullarında rekabetin had safhada olduğu bir dönemde, aynı mal veya hizmetin belli bir surette piyasaya sunması zorunlu bir hal almıştır. Bu durum kalite gerekliliğini ortaya çıkarmış ve kalitenin daha sağlam bir ...