Yeni hat açılımında optimum fayda sağlanması ve bir araç rotalama problemi uygulaması
dc.contributor.advisor | Aytulun, Sabahattin Kerem | |
dc.contributor.author | Başaran, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:42:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:42:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709452 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, İstanbul gibi kalabalık bir şehrin toplu ulaşımda araç rotalaması üzerine bir problem ele alınmıştır. Yeni açılacak hatların kapasiteleri göz önünde alınarak bu araçlara rota planlamaya çalışılmıştır.İstanbul Büyükşehir Belediyesi entegre toplu ulaşımın getirdiği faydaları göz önüne alarak, İstanbul'un Avrupa yakasına 15 adet aktarma merkezi oluşturmayı planlamaktadır. Yeni açılacak 3. Havalimanı için bu aktarma noktalarından açılacak hatlar ele alınmıştır.Açılacak yeni hatlar optimize edilmeye çalışılmış ve en uygun rota belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışma sonucunda bu aktarma noktalarından çıkan araçlar, birden fazla noktaya uğrayarak yolculuk talebine cevap vermiştir. 4 farklı rota önerilmiştir. Araç kapasitesi ve yolculuk talebi değişkendir. | |
dc.description.abstract | This article addresses one certain problem on planning the new routes in a crowded city such as Istanbul. It is tried to organize the routes for the vehicles considering the capacity of the new routes that will be provided. Istanbul Metropolitan Municipality is planning to establish fifteen (15) new transfer station in European Side of the city by considering the advantages of the integrated urban transportation. The routes to be directed from such transfer stations for the Airport 3 will be taken account in this article.The new routes to be established will be tried to optimize and specify the most convenient route for abovementioned directing operation.As a result of this article, the vehicles directed from such transfer points have been answered to the demand of transportation by visiting more than one station. Four different routes have been proposed. The capacity of the vehicles and demand of the transportation have been varied | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Yeni hat açılımında optimum fayda sağlanması ve bir araç rotalama problemi uygulaması | |
dc.title.alternative | Providing optimum benefit during planning the new routes and one implementation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-07 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10184333 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488384 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |