Show simple item record

dc.contributor.advisorAytulun, Sabahattin Kerem
dc.contributor.authorAçikgöz, Esra
dc.date.accessioned2021-05-09T09:42:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:42:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709448
dc.description.abstractHavayolu taşımacılığında emniyet güvenliği ve yolcu memnuniyeti önemlidir. Son yıllarda gelişen yazılımlar ile birlikte havayolları arasında rekabetler olmaktadır. Havayolu taşımacılığında mühendislik, uçak ve uçuş çizelgeleme, havayolu ekip maliyetleri gibi temel havayolu problemleri büyük masrafları da beraberinde getirmektedir. Havayolu firmalarında özellikle doğru yapılamayan ekip maliyetleri büyük masraflara neden olur. Doğru mühendislik çalışmaları ve uygun algoritma ve modellerle bu planlamalar yapılır, bu sayede havayolu şirketleri ciddi tasarruflar elde edebilir. Havayolu firmaları için ekip çizelgeleme, uçuş çizelgeleme, uçak çizelgeleme, filo atama gibi her biri kendi alanında ayrı bir çalışma gerektiren temel konulardır. Bu tez çalışmasında ilk olarak havayolu planlama süreçlerinden bahsedilmiştir. Her bir havayolu çizelgelemesinin yapılması ve bu çizelgelemeleri oluşturabilmek için kullanılan algoritma ve yöntemlerden bahsedilmiştir.Çalışma kapsamında daha çok ekip planlamanın bir havayolu şirketi için önemi ve maliyetleri üzerinde durulmuştur. Uygulama aşamasında veriler özel bir havayolu şirketinden alınmış ve haftalık olarak hazırlanmış bir uçuş tarifesi üzerinden çözüme başlanmıştır.
dc.description.abstractSafety and passenger satisfaction in airline transportation is important. In recent years, the development of the software has been competing among airlines. In airline transportation, basic airline problems such as engineering, aircraft and flight scheduling, airline crew costs, are accompanied by large costs. Crew costs that are not particularly accurate to airline companies will incur large costs. With the right engineering work and the appropriate algorithms and models, these planning are made accurately, so that airline companies can get serious savings. For airline companies, each of them, such as team scheduling, flight scheduling, airplane scheduling, fleet assignment, are the main subjects requiring a separate study in their field. In this thesis study, the airline planning processes were first mentioned. The algorithms and methods used to make each airline scheduling and create these scheduling are mentioned.Within the scope of the work, more team planning has been focused on the importance and costs for an airline company. During the application phase, the data was taken from a private airline and the solution was initiated on a weekly flight schedule.The thesis study has been utilized in two different programming languages. The first phase of the program was resolved via the GAMS software and the second phase was solved through the LINGO software.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleBir havayolunda küme kapsama modeli ile ekip çizelgeleme problemi
dc.title.alternativeEquipment scheduling problem with close covering model in an airport
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-05
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10184176
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488385
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess