Bir otomobil firmasında envanter yönetimi ve yedek parça stoğu uygulaması
dc.contributor.advisor | Aytulun, Sabahattin Kerem | |
dc.contributor.author | Karahaliloğlu, Mete | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:41:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:41:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709427 | |
dc.description.abstract | İmalat sektöründe faaliyet gösteren firmaların lojistik süreçlerde yüksek maliyetlere katlandıkları bilinmektedir. Bu maliyetlerin başında ulaştırma ve envanter maliyetleri gelir. Envanter maliyetleri, firmaların çalışma şekillerine göre farklı düzeylerde gerçekleşebilmektedir. Bu sebeple her firma için, o firmaya özel bir optimal envanter kuralının oluşturulması büyük önem arz eder. Bu çalışmada otomotiv sektöründe yan üretici olarak faaliyet gösteren bir firmanın ürün gamındaki öncelikli parçalardan biri ele alınmıştır. Ele alınan parça ürün gamında maliyet açısından önemli olduğu gibi insan güvenliği emniyeti açısından da son derece yüksek derecede öneme sahiptir. Söz konusu parçanın geçmiş taleplerinden yola çıkarak talep değişkenliği belirlenmiştir. Tahmini talepler belirlenerek en iyi parti büyüklüğü kurallarımı yoksa ekonomik sipariş miktarı (EOQ) yaklaşımının kullanılıp kullanılmayacağı araştırılmıştır. Literatürde sıklıkla karşılaşılan hizmet seviyeli sipariş miktarı ve yeniden sipariş noktası yaklaşımı ile envanter çizelgelemesi yapılmıştır. Hesaplamalar söz konusu parçaya ait alt montaj parçaları için ayrı ayrı yapılmıştır. Emniyet stokları, sipariş çevrim zamanları ile toplam ortalama yıllık maliyet hesapları da ayrıca gösterilmiş ve firmanın optimal envanter kuralı ortaya çıkarılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is known the companies which are in the manufacturing sector bear the high costs in logistics processes. At the top of these costs are transportation and inventory costs. Inventory costs can be realized at different levels according to the working styles of companies. For this reason, it is very important for each company to establish an optimal inventory rule for that company. In this study, one of the priority parts of a company 's product range, which acts as a subsidiary producer in the automotive sector, is discussed. The considered part is important in terms of cost in the product range and has a very high degree of safety as terms of human safety. Demand volatility has been determined from the historical claims of the related part. Estimated requests were identified and investigated to determine whether the best batch size rules or the economical order quantity (EOQ) approach could be used. Inventory schedules were made in the literature with frequent service level order quantity and reorder point approach. The calculations are made separately for the subassembly of the related parts. Security stocks, order cycle times and total average annual cost calculations are also shown, and the company's optimal inventory rule is revealed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Bir otomobil firmasında envanter yönetimi ve yedek parça stoğu uygulaması | |
dc.title.alternative | Inventory management and spare part's stock implementation in a automobile company | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10103407 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 488386 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |