Kazıklı temel türlerinin inşaat yönetimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaptan, Burhan Kubilay | |
dc.contributor.author | Dinar, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:41:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:41:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709426 | |
dc.description.abstract | Günümüzde sürekli değişen ve gelişen teknoloji, istek ve ihtiyaçların durmaksızın artması tüm sektörlerde olduğu gibi inşaat sektörünüde yeni çözümler üretmeye zorunlu bırakmaktadır. Artan nüfus ve bu nüfusun ihtiyaçlarını karşılayacak hastaneler, yollar, köprüler ve viyadükler, barajlar, yüksek katlı binalar, alışveriş merkezleri gibi mühendislik yapıları inşa edilmektedir. Bu yapıların büyüklükleriyle doğru orantılı olarak ağırlıkları da çok ciddi mertebelere ulaşmaktadır. Bu ağırlıkları taşıyabilecek kapasitede olan sağlam zeminler her daim yüzeye yakın noktalarda bulunmazlar. Bu da bize derin temel inşaatını zorunlu kılar.Derin temeller; yapıdan gelen yükleri sağlam zemine taşıtacak temel sistemleridir, bunlar sürtünme ve soketleme şeklinde yapılır. Sürekli göç alan ve büyüyen İstanbul'da ulaşım ağında İstanbul Büyükşehir Belediyesi çok büyük yatırımlar yapılmaktadır. Ulaşım ağının en önemli kollarından olan ve mevcut hatlara entegre olacak Mahmutbey – Mecidiyeköy Metrosunun bir istasyonu olan Alibeyköy Dere Geçiş Viyadüğü uygulama örneği olarak ele alınmıştır. Viyadüğün incelenmesinin sebebi ard germe tekniği ile yapılarak geniş açıklıkların az sayıda ayakla geçilmesi, üzerinde istasyon ve metro geçişi ile oluşan dinamik yüklerin fazla oluşu ve sağlam zeminin yüzeyden çok derinlerde olmasıdır. İmalat aşamasından önce sondaj verileri ve ön tasarım ile yapılması planlanan viyadük için temel sisteminin seçilmesi gerekmektedir. Sağlam zeminin derinlerde bulunması ve yüzeye yakın zeminlerin sürtünme ile yük taşıyamaması üzerine uç kazık olacağı kararı verilmiştir.Baret kazıklı veya fore kazıklı temel seçimi üzerine inşaat yönetimi bakış açısıyla değerlendirmeler yapılmıştır. Her iki sistemde yapım metodu olarak incelendiğinde aynı gereksinimlere ihtiyaç duymaktadır. Baret kazık makinesi inşaat sektöründe yaygın kullanıma sahiptir. Diyafram duvar imalatı da yapılan aynı makinedir. Diyafram duvar imalatı özellikle top – down sistemiyle yapılan inşaatlarda tercih edilir. Buna karşın proje için gerekli olan Ø2000 mm - Ø2500 mm'lik kazık makinesi ülkemizde çok az bulunuyor ve mobilizasyon süreci uzundur. Baret kazıklı ve fore kazıklı temel yapımını etkileyen en büyük fark bu durumdur. İki sitem içinde metraj çalışmaları yapılmış ve mukayese edilmiştir. Ayrıca iş programıda hazırlanarak en uygun sistem seçiminin yapılması amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Today, constantly changing and developing technologies, demands and requirements are increasing in all sectors as well as creating new solutions in the construction industry. Engineering structures such as hospitals, roads, bridges and viaducts, dams, high-rise buildings, shopping malls to meet the growing population and needs of this population are being built. The proportions of these constructions are in direct proportion to their size and their weights reach very serious. Sturdy soils in the capacity to carry these weights are not located near the surface of each seam. This necessitates the construction of a deep foundation.Deep foundations; are basic systems to carry loads from the building to a load-bearing soil, which are made in the form of friction and plugging. Istanbul Metropolitan Municipality is making great investments in the transportation network in Istanbul where continuous migration and growth are taking place. Alibeyköy Stream Migration Viaduct, a station of Mahmutbey - Mecidiyeköy Metros, which is one of the most important branches of transportation network and will be integrated into existing lines, is considered as an application example. The reason for the examination of viaduct is that it is made by post-tensioning technique, the passage of large openings with fewer feet, the overloading of dynamic loads caused by the station and metro crossing, and the depth of the solid ground is very deep. Before the manufacturing phase, the basic system for the viaduct planned to be drilled and the preliminary design should be selected. It has been decided that the solid ground will be found deep and the grounds near the surface will be pile-on-the-top with friction and no load. Barette pile or bored pile foundation was chosen based on the construction management point of view. Both systems require the same requirements when viewed as a construction method. Barette piling machine has widespread use in construction sector. The diaphragm wall is also manufactured in the same machine. Diaphragm wall manufacturing is preferred especially for construction with top - down system. However, the Ø2000 mm - Ø2500 mm piling machine required for the project is very rare in our country and the mobilization process is long. This is the biggest difference that affects the base construction of the barette pile and bored pile. Quantity studies have been made in two sites and compared. In addition, it is aimed to make the most appropriate system selection by preparing the work schedule. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Kazıklı temel türlerinin inşaat yönetimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | For construction management of piled foundations investigation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-02 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10239826 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547301 | |
dc.description.pages | 498 | |
dc.publisher.discipline | Tasarım ve Yapım Yönetimi Bilim Dalı |