Show simple item record

dc.contributor.advisorTerzi, Ümit
dc.contributor.authorYildiz, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:41:58Z
dc.date.available2021-05-09T09:41:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709425
dc.description.abstractÖzel bölünmüş yollarda İstanbul için hız kapasite ve performans bakımından diğer ulaşım modlarına örnek teşkil eden Metrobüs sisteminde, değişen kapasite ihtiyacı çeşitli iyileştirmeler yapılması gerekliliğini doğurmuştur.İstanbul'da hizmet vermekte olan Metrobüs sistemi ile günde yaklaşık olarak 950 bin yolcu taşınmaktadır. Bu sistemde yapılacak iyileştirmelerin fayda getirisi yapılan iyileştirmelere göre yolcu sayısı ve sistemin işletme maliyeti açısından asimetrik olarak artmaktadır. Bu çalışmada, Metrobüs işletme planının geliştirilmesi için bir matematiksel model önerilmiştir. Model atıl kapasite, sefer sayısı, kilometre ve maliyet minimizasyonu amaçları için farklı işletme senaryoları üzerinde değerlendirilmiştir. Metrobüs hattının en yüksek fayda ile çalışabilmesi için önerilen senaryo sonuçları karşılaştırılmıştır. Önerilen model yardımıyla işletme maliyetlerinde ciddi iyileştirmeler sağlanabileceği gösterilmiştir.
dc.description.abstractCustom dual carriageway to İstanbul in other transportation modes in terms of capacity and speed performance exemplary Metrobüs system, various improvements need to be made in the changing capacity led to the requirement.In the city of Istanbul, approximately 950 thousand passengers are transported in BRT system per day. In this system, the return of benefit increases in terms of number of passengers and operating costs asymmetrically as the improvements takes place.In this study, a mathematical model has been proposed for the development of business plans Metrobüs. The model has been evaluated on different business scenarios for idle capacity, number of voyages, mileage and cost minimization purposes. The results of the scenario compared in order to work with the highest benefit of the Metrobus line. It has been shown that significant improvements can be achieved in operating costs with the help of the proposed model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleMetrobüs hat optimizasyonu
dc.title.alternativeMetrobus line optimization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10089417
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617117
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess