Show simple item record

dc.contributor.advisorKipman, Ege
dc.contributor.authorAlemdar, Ceyhun
dc.date.accessioned2021-05-09T09:41:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:41:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709388
dc.description.abstractBu çalışmada, bir doğrudan satış firmasından temin edilen Temsilci verileri kullanılmıştır. Temin edilen veriler üzerinde veri madenciliği yöntemlerinden olan sınıflandırma algoritmaları ile müşteri kayıp analizi yapılmıştır. Analiz yapılırken Veri Madenciliği için Çapraz Endüstri Standard Süreç Modeli (CRISP) adımları takip edilmiş ve uygulanmıştır. Çalışmada sınıflandırma algoritmalarından karar ağaçları tercih edilmiş, C4.5 karar ağacı ve Gini karar ağacı algoritmaları kullanılmıştır. C4.5 karar ağacı ve Gini karar ağacı algoritması ile elde edilen modellerin performansları hold-out performans yöntemi ile ölçülmüş ve değerlendirilmiştir. Hold-out yöntemi ile veri seti sırasıyla eğitim ve test veri seti olmak üzere %90-%10, %80-%20, %70-%30, %60-%40 oranlarıyla ayrılmıştır. Yapılan analiz çalışmasında R programlama dili kullanılmıştır.
dc.description.abstractAll representative data is obtained from a direct sales company for this study. Customer loss has been calculated, by classification algorithms which are data mining methods, with the data provided. Cross Industry Standard Process Model (CRISP) steps is followed for the data mining while analyzing. Decision trees have been chosen from classification algorithms. In addition to this C4.5 decision tree and Gini decision tree algorithms were used in this study.The performance of the models obtained by C4.5 decision tree and Gini decision tree algorithms were measured and evaluated by hold-out performance method. The data set is separated with hold-out method by %90-%10, %80-%20, %70-%30, %60-%40 respectively. R programming language has been used for the analysis conducted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDoğrudan satış sektöründe veri madenciliği teknikleri ile müşteri kayıp analizi
dc.title.alternativeCustomer churn analysis with data mining techniques in direct sales sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-10
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10260754
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558292
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineBilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess