Show simple item record

dc.contributor.advisorPatır, Sait
dc.contributor.authorBazeed, Sameer Mohammed Salih
dc.date.accessioned2020-12-04T09:32:12Z
dc.date.available2020-12-04T09:32:12Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70901
dc.description.abstractBu çalışma, Öğretmenin memnuniyeti konusunda 'Üniversite Liderlerinin dönüşümsel liderlik tarzı ve eğitim kalitesi üzerindeki etkisi ne derece' olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın amaçlarını gerçekleştirmek için, Araştırmacı, çalışma örneğinden bilgi toplamak için 66 ifadeden oluşan bir anket tasarladı; 150 anket dağıtıldı ve geriye 126 geçerli anket kaldı. Hipotezleri analiz etmek ve incelemek için Sosyal Bilimler (Spss) istatistik paketi kullanılmıştır. Araştırmanın ana sonucuna göre;Öğretmenlerin memnuniyet düzeyi artıkça yüksek düzeyde eğitim kalitesi elde edildi. Ayrıca, çalışma birçok öneri sunmakta ve bunların en önemlileri, taahhütlerini teyit etmek için üniversitenin devam ettirilmesi ve kalifiyenin eğitiminin sürekli geliştirilmesi olmaktadır.
dc.description.abstractThis study reveals the extent to which 'Leadership of the University has a transformational leadership style and its effect on the quality of education' in terms of teacher satisfaction. In order to achieve the objectives of the study, the researcher designed a questionnaire consisting of 66 words to gather information from the study sample; 150 surveys were distributed and 126 valid surveys were left. The Social Science (Spss) statistical package was used to analyze and analyze hypotheses. According to the main result of the research;The level of satisfaction of the teachers was higher than that of the teachers. In addition, the study offers many suggestions, the most important of which are the continuation of the university to confirm its commitments and the continuous development of the qualifications training.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHow much the extent that practice by university leaders for transformational leadership style and its impacts on the quality of education
dc.title.alternativeÜniversite liderlerinin dönüşümsel liderlik tarzı için ne kadar uygulandığı ve bunun eğitim kalitesi üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity management
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmEducation quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality change
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10136069
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448559
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess