Yetiştirme yurdundan ayrılan kız çocuklarının toplumsal uyumuna ilişkin bir araştırma (Van örneği)
dc.contributor.advisor | Nalçacıoğlu, İlhami | |
dc.contributor.author | Özdaş, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:28:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:28:09Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708907 | |
dc.description.abstract | 110 ÖZET Bu araştırmanın amacı; Çocuk Esirgeme Kurumu'na bağlı yetiştirme yurtlarında yetişmiş olan kız çocuklarının, kurum tarafından kendilerine sağlanmış olan bireysel ve toplumsal gelişme imkânlarını inceleyerek, toplumsal hayatta karşılaştıkları uyum problemlerinin neler olduğunun ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma tarama modelindedir. Örneklem olarak Van Kız Yetiştirme Yurdu alınmıştır. Veriler; kuramsal çerçevede, konu ile ilgili kaynakların incelenmesinden, uygulamada ise, kapalı ve açık uçlu olarak hazırlanan anket sorularıyla elde edilmiştir. Anket; bireysel özellikler, yetişme şekli, yeterlilikler, beklenti ve önerileri kapsayacak şekilde düzenlenen 64 adet sorudan oluşmaktadır. Anket sorulan yüzde hesaplamalarından yararlanılarak değerlendirilip yorumlanmıştır. Bu araştırmanın, sosyal hizmet kurumlarının verimliliğinin arttırılmasına ve bu alanda yapılacak diğer çalışmalara katkısı olacağına inanılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY The aim of this study is to examine the individual and social development of girls in fostering dormitories belong to Child protection institution and to find out adaptation problems which they meet in social life. This study is a search model. Van Girls Fostering Dormitory has been taken as sample. Dates were ensured by investigating sources concerning the issue theoretical base and in implementation they have been provided through close and open point inquiry questions. Inquiry as composing individual characteristics, form of fostering, adequacy, expectations and recommendations, constitutes 64 questions. Inquiry questions have been evaluated and commented through percent counting. It is believed that this study will make contributions for the productivity of social service institutions and to the other studies on this issue in future. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Yetiştirme yurdundan ayrılan kız çocuklarının toplumsal uyumuna ilişkin bir araştırma (Van örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Young girls | |
dc.subject.ytm | Social life | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.subject.ytm | Van | |
dc.subject.ytm | Children who are in need protection | |
dc.identifier.yokid | 51225 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 51225 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |