Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Rauf
dc.contributor.authorKuvvet, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T14:27:34Z
dc.date.available2021-05-08T14:27:34Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708765
dc.description.abstract122 oz Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fiziksel yapı, öğretmen nitelikleri ve iletişimle ilgili olarak sınıf içi öğretimde karşılaştıkları problemleri belirlemektedir. Araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıf içi öğretimle ilgili karşılaştıkları muhtemel problemlere ve öğretmenlerin sahip olması gereken öğretmen niteliklerine göre anket formu oluşturularak kullanılmıştır. Anket kişisel bilgiler ve sorular olmak üzere 2 bölümden oluşmaktadır. Kişisel bilgilerle ilgili bölümde öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumu, mezun oldukları bölüm ve hizmet süreleri hakkında sorular bulunmaktadır.. bölüm ise okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel yapısından kaynaklanan problemleri ölçmek amacıyla 13, öğretmenlerin sahip olması gereken niteliklerden kaynaklanan problemleri ölçmek için 16 ve öğretmenlerin öğrenciler ve aileleriyle iletişimden kaynaklanan problemleri ölçmek amacıyla 5 soruya yer verilmiştir. Anket Van ili merkez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim bünyesinde bulunan anasınıflannda görev yapan 48 öğretmene uygulanmıştır. Anket öğretmenlerin sorulan `Her Zaman` (5), `Çoğu Zaman` (4), `Bazen` (3), `Nadiren` (2) ve `Her Zaman` (1) seçeneklerinde cevaplanabilecek şekilde derecelendirilmiştir. Anket formunda, genel bilgilere ulaşmak amacıyla örneklemden toplanan veriler frekans dağılımları (f) ve yüzdeleri (%) alınarak tablolaştınlmış ve yorumlanarak kullanılmıştır. Aynı zamanda araştırmanın amaçlan doğrultusunda öğretmenlerin fiziksel yapı, öğretmen nitelikleri ve iletişimle ilgili sorunlan bildiriş düzeylerinin öğrenim durumlanna, mezun olduklan bölüme ve mesleki tecrübelerine bağlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını ölçmek için kay kare (%2) testi uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin sorunlarla karşılaşma düzeylerinin en üst düzeyde fiziksel yapıyla ilgili olduğu, daha sonra öğretmen niteliklerinden kaynaklanan sorunlarla karşılaştıklan, bunun yanı sıra en az iletişim ile ilgili sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstract123 ABSTRACT The purpose of this study was to determine early childhood educators' problems related to physical conditions of classrooms, teacher qualifications and communication. A questionnaire was prepared and used in order to identify the problems of early childhood educators. The questionnaire consisted of two sections: personal data and 34 statements. Personal data consisted of gender, educational level, major, and year of experience of teachers. Second section consisted of three subsections: 13 statements for determining the problems due to physical conditions of classrooms; 16 statements which are structured to determine the problems due to lack of teacher qualifications; and 5 statements in order to determine the problems related to teacher-student and teacher-parents communication. The questionnaire was employed to 48 early childhood educators who work at kindergartens affiliated with Ministry of Turkish National Education in the city of Van. A five point Likert scale was used to determine the teachers' problems and to determine how often they occur. The scale was consisted of 5 levels: 5 (Always), 4 (Often), 3 (Sometimes), 2 (Seldom), and 1 (Never). By using the teachers' personal information and the responses to the scale tables of frequency distributions and percentage proportions were generated. The results were then evaluated and commented on. In addition, a chi-square (x2) test was used to determine whether the problems were related to the educators' educational level, years of experience, and major. Results of this study showed that the most frequently encountered problems were related to physical conditions of classrooms followed by problems related to teacher qualities. The least frequently experienced problems were related to communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi öğretimle ilgili karşılaştıkları problemler (Van ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmVan
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid111776
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109284
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess