Türk halk müziği eserlerinin viyola eğitiminde kullanılabilirliği
dc.contributor.advisor | Şentürk, Nezihe | |
dc.contributor.author | Nacakci, Zeki | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:27:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:27:19Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708700 | |
dc.description.abstract | 126 ÖZET Bu çalışma, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı'nda sekiz yarıyıllık bir süreçte uygulanan viyola eğitimine destek vermek üzere hazırlanmıştır. Öğrencilerin, evrensel viyola tekniklerini daha iyi kavramaları, çalgılarıyla kısa zamanda bütünleşip çalgılarına karşı ilgilerini artırmaları, zengin bir repertuara sahip olan Türk Halk Müziğinin belirlenen ayaktaki eserlerinden viyola çalımına uygun hale getirilmiş türkülerle uygulanmakta olan viyola eğitimine katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla ülkemizin değişik bölgelerinden yetmiş türkü seçilmiştir. Elde edilen bulgular sekiz yarıyıllık süreçte verilen viyola eğitiminin tüm dönemleri (Güz, Bahar) viyolada çalmaya uygun olarak düzenlenmiştir. Yapılan çalışmaların sonucunda öğrencilerin çalgılarına karşı ilgi ve başarılarının artabileceği, evrensel yay tekniklerini ve becerilerini geliştirecekleri, çalgılarını meslek yaşamlarında daha verimli kullanacakları beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study was prepared to support viola education appiled in an eight - half year periods in Fine Arts Depatment Music Teaching Programme in Educational Faculty. It was aimed in this study to contribute to viola education by using folk songs from Turkish Folk Music with a rich repertair especialy chosen from spesific mods by bringing them into suitable forms for viola. For this purpose 70 folk songs were selected from various regions of our country. The data obtained were designed for each semester ( Fall - Spring ) of 8 half year period of viola education being given. It is expected at the end of the study that students increase their interest and success in their instruments, develop universal arco techniques and their abilities and use their instruments more efficiently in their vocational life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk halk müziği eserlerinin viyola eğitiminde kullanılabilirliği | |
dc.title.alternative | Turkish folk music songs in viyola education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Viola | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 117775 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113693 | |
dc.description.pages | 219 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |