Cumhuriyet kuşağı Türk ressamların (dışavurumcu) resimlerinde sosyolojik etkilenmeler
dc.contributor.advisor | Düzgün, Ali | |
dc.contributor.author | Sönmez, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:27:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:27:10Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708658 | |
dc.description.abstract | 144 7. ÖZET Sanatın gelişimini, toplumsal gelişmelerden ayrı düşünmek olanaksızdır. Toplumsal yaşamın görünüşü ise ekonomik, siyasi, toplumsal ve kültürel şartlar belirlemiştir. Cumhuriyet dönemi, Türkiye'de toplumsal ve kültürel alanda yeni bir dönemin başlangıcıdır. Her alanda köklü değişimler, tek partili siyasal yaşamdan çok partili siyasal yaşama geçiş, Sanayi ve Ticaret burjuvazisinin oluşması, yabancı sermayenin ekonomik yaşama katkısı, bu dönemde gerçekleşmiştir. Bu süreç, sanatta yenilik arayışlarının ve gelişmelerinin yaşandığı bir dönemdir. Resimde gruplaşmaların 1950'li yıllara kadar devam ettiği ve bu süreçteki sanatçılarında söz konusu kuşak ve grup arkadaşlarıyla beraber anıldığı görülmektedir. Yöresel eğilimlerin güçlendiğini gösteren ve 1930'lu yıllarda devletin destekleyici çabaları doğrultusunda ilk örneklerine tanık olduğumuz doğa ve insan gerçekliğine yönelik çalışmalar bu dönemde gündeme gelmeye başlar. | |
dc.description.abstract | 145 8. SUMMARY It is impossible to think the development of the art as distinet from the social development. Economical, political, social and cultural conditions have determined how the social life looks. The republic time is the start of a new perrod both in social and cultural areas in Turkey. The strong changes in every areas, such as the movement from the unicameral system (one political party) to a large number of political parties, the occurance of the industrial and commercial bourgeoisie, the assistance of the foreigrer capital to the economic life. This process is the period in whick the search of innovation, and its development have been experienced. It can be botk seen that the gathered groups in art has continued intil 1950's, and the artists in this period have been mentioned together with the considered friends group. The workings towards the reality of nature and human, that show how the local tendency get stronger, have occured in this period in which we have witnessed the beginning examples with the help of the government in 1930's. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Cumhuriyet kuşağı Türk ressamların (dışavurumcu) resimlerinde sosyolojik etkilenmeler | |
dc.title.alternative | Sociological effects in the expressionist paintings of repubuc age Turkish artists | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social affect | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish society | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.subject.ytm | Social structure | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 133290 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 128042 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |