Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Recai
dc.contributor.authorUçar, Metin
dc.date.accessioned2021-05-08T14:27:04Z
dc.date.available2021-05-08T14:27:04Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708630
dc.description.abstract104 9. ÖZET Geleneksel el sanatlarının, 1960 sonrası çağdaş Türk resmine etkileri konulu bu araştırmanın iki temel belirleyicisi vardır. Biri geleneksel Türk el sanatları, diğeri 60' sonrası çağdaş Türk resim sanatı. Aslında bu iki belirleyicinin ortak olarak ortaya koyduğu iki temel değer, sanat tarihinde de yer alan ulusallık ve çağdaşlık değerleridir. Bu değerler çalışmanın içerik olarak ta ana temasını oluşturmaktadırlar. Çalışmanın birinci bölümünde genel olarak geleneksel el sanatları ve resim sanatına etkisi olan minyatür, hat, ebru ve halı-kilim gibi el sanatları ele alınıp incelenmiş, çeşitleri ve dönemleri, tarihsel açıdan ele alınarak yapı ve anlam bakımından çözümlenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde ise, Türk resim sanatının cumhuriyet ile birlikte girdiği değişimi dönüşümü, yeni bir gelenek oluşturma çabalarını, Avrupa etkilerini, 60 öncesi yerel arayışları, 60 sonrası oluşan gelişmeleri ve oluşum nedenleri ele alınmaya çalışılmış ayrıca geleneksel el sanatlarının, Türk resim sanatında ulusal değerlerin oluşması konusundaki katkıları incelenmiş ve bu çalışmanın sonunda konularla ilgili sanatçılar ve resimleri katalog halinde sunulmaya çalışılmıştır. Batılılaşma eğilimlerinin Türk toplumuna şırınga edilmeye çalışılması nedeniyle önemli bir kopuş yaşayan Türk toplumu ve sanatçısı da uzun yıllar bu kopuşun izlerini taşımıştır. Oldukça yakın bir tarihe dayanan çağdaş Türk Resim sanatı, tutarlı bir gelişim çizgisi yakalamaya epeyce zorlanmıştır. Bütün bu çalışmaların sonunda sayıları fazla olmasa da bazı Türk sanatçılarının geleneksel el sanatlarından etkilenerek ortaya koydukları eserlerde, batı etkisinde kalmadıkları, kendi geçmiş kültür değerlerinden hareket ettiklerini, kendi özgün biçim ve anlayışlarım yükledikleri resimlerinde, klasik olan geleneksel değerlerden yine kendi ulusal değerlerine, oradan da evrenselliğe ulaşmaya çalıştıkları görülmüş ve bunlar belgelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstract105 SUMMARY Two main charecteristic is of this thesis called by effects of traditional handicraft to Turkish contemporary painting after 1960. First; Traditional Turkish handicrafts. Second; The contemporary Turkish painting after 1960. Actually, this two of charecteristics collectively bring to light two main elements to be located in Art history : nationally and contemporariness. This charecteristics are central thema of this thesis This thesis is to consist of first, investigationed. calligraphy, miniature, marbling, carpet-kilim etc traditional handicrafts effect to Turkish painting and its considered kinds and period of time, from the point of view historicial, and its studied from the point of view analyze structural and meaning Handicraft has been existed from the beginning of the human being depending on the environment conditions. It has given its first samples for protecting, covering human beings and providing with the necessities of them. The handicrafts, which has later improved and changed according to the environment conditions, has gained `traditional` character by becoming an art which reflects the artistic sense of taste and cultural characteristics of the community.. All resources were mobilized in the field of fine arts in Turkey as of the first years of the Republic, towards a more dynamic and progressive production of art by also benefiting from a backlogue of the past... Painting in the western sense started to develop in Turkey in the nineteenth century. In this period, Artists, ignored the impressionist tendencies and set out to create a joint language, and sought to achieve a synthesis between certain elements of traditional Turkish art and the ideas of the new art movements in Europe, between local color and western techniques and between domestic `soul` and the universal artistic ideals. In the 1950's, when the art movements were followed more closely, the first abstract painters emerged in Turkey. This artists, who tried to give a traditional and local touch to abstract forms by using calligraphy., the miniature-like paintings of Devrim Erbil, Ergin İnan, Erol Akyavaş's paintings which have traces from folk art, and conceptual art works are also common along with the traditional paintings on canvas.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGeleneksel el sanatlarının 1960 sonrası Türk resmine etkileri
dc.title.alternativeEffect of traditional handcraft after 1960 Turkish painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmTraditional Turkish art
dc.subject.ytmTurkish handcrafts
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.identifier.yokid133185
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128026
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess